Fabrica Renault-Nissan din India va fi închisă până pe 30 mai

nissan Sursa foto: Pexels

Renault-Nissan îşi va închide fabrica din statul Tamil Nadu, situat în sudul Indiei, până pe data de 30 mai, conform unei note interne şi a unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, după ce, luni, angajaţii au anunţat că vor declanşa o grevă, deoarece solicitările lor privind măsurile în siguranţă în contextul pandemiei de coronavirus nu au fost îndeplinite, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Nota, transmisă prin mail angajaţilor de şeful Renault-Nissan India, Biju Balendran, şi consultată de Reuters, indică faptul că uzina de lângă capitala statului, Chennai, va fi închisă în perioada 26 – 30 mai, pentru garanta siguranţa, pe fondul creşterii numărului de cazuri de COVID-19.

“Vom continua să urmărim cu atenţie situaţia din Chennai şi Tamil Nadu şi vom reveni în scurt timp cu informaţii privind reluarea activităţii”, a spus Balendran.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Sindicatul de la fabrica Renault-Nissan din Tamil Nadu, unde sunt peste 8.000 de angajaţi, a avertizat că miercuri va fi declanşată o grevă dacă nu sunt îndeplinite solicitările lor privind măsurile în siguranţă în contextul pandemiei de coronavirus.

Şi Hyundai Motor Co a anunţat luni că va suspenda operaţiunile la fabrica sa din Tamil Nadu până în 30 mai. Cota Hyundai, Nissan şi Renault pe piaţa vehiculelor de pasageri din India depăşeşte o cincime.

Săptămâna trecută, oficialii Renault-Nissan au susţinut într-un tribunal din India că trebuie să continue producţia la Tamil Nadu pentru a putea răspunde comenzilor primite, respingând îngrijorările exprimate de sindicat, conform căruia protocoalele pentru lucrul în siguranţă în pandemia de COVID-19 sunt ignorate la această uzină.

Reprezentanţii Nissan, companie care deţine o participaţie majoritară în fabrică, nu au dorit să comenteze, apreciind că problema este de competenţa justiţiei.

Muncitorii au cerut unui tribunal să oprească funcţionarea uzinei, din cauză că normele privind distanţa socială sunt ignorate, iar asigurările de sănătate oferite de companie sunt depăşite de riscurile la adresa vieţilor lor.

În replică, potrivit documentelor juridice consultate de Reuters, Renault-Nissan a susţinut în cursul audierilor că există o “necesitate stringentă” să continue activitatea de producţie pentru a acoperi comenzile interne şi cele la export. Producătorul auto susţine că toate normele pentru lucrul în siguranţă în pandemia de COVID-19 sunt respectate.

Această dispută juridică scoate la lumină provocările cu care marile companii se confruntă în încercarea de a continua să producă în India, pe fondul îngrijorărilor crescute ale angajaţilor care se tem pentru viaţa şi siguranţa lor.

La această uzină, unde sunt produse automobile Nissan, Renault şi Datsun, lucrează 3.000 de muncitori pe bază de contract, 2.500 de membri ai staff-ului şi 700 de ucenici.

În prezent, India se confruntă cu cel de-al doilea val al infecţiilor cu coronavirus. Statul Tamil Nadu este unul din cele mai afectate de pandemie, cu peste 30.000 de cazuri de infecţie înregistrate în fiecare zi. Acelaşi stat, denumit popular şi “Detroit-ul” Indiei, a impus o carantină completă până la data de 31 mai, dar a permis unor unităţi, inclusiv uzine de producţie de automobile, să continue să funcţioneze.

În documentele juridice consultate de Reuters, Renault-Nissan susţine că are comenzi la export pentru aproximativ 35.000 de vehicule în perioada mai – octombrie, iar în cazul în care nu va putea onora aceste comenzi va trebui să plătească penalităţi. De asemenea, compania trebuie să livreze 45.000 de vehicule pe piaţa internă. Compania subliniază că a dat întotdeauna prioritate siguranţei angajaţilor şi că nu a evitat nicio măsură pentru a se asigura că infecţiile nu se răspândesc.

“Publicul călător consideră vehiculele private drept un mijloc sigur de deplasare…Există o necesitate stringentă pentru ca statul să asigure continuarea operaţiunilor producătorilor de automobile”, se arată în comunicatul Renault-Nissan.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: