China vizează consumul în încercarea de a stimula creșterea economică, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Guvernul chinez a promis că va face din consum principala forță a economiei, în timp ce cresc speranțele că renunțarea de către Beijing la politicile de zero Covidiu va declanșa o avalanșă de cheltuieli din partea consumatorilor chinezi, alimentând o revenire globală. Cel mai mare potențial al economiei chineze se află în consumul celor 1,4 miliarde de oameni.

Economia chineză a înregistrat o creștere de doar 3% în 2022, subliniind impactul strategiei guvernamentale “zero-Covidă”, înainte ca aceasta să fie abandonată luna trecută. Prăbușirea de anul trecut a pieței imobiliare, care a contribuit cu aproximativ un sfert din PIB în ultimul deceniu, a contribuit, de asemenea, la stresul economic.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Economiștii speră că activitatea de consum reținută a Chinei va impulsiona cererea globală.

Multinaționale, inclusiv Unilever, au declarat în ultimele săptămâni că se așteaptă la o revenire a cererii în această țară, iar bănci, inclusiv Morgan Stanley, și-au majorat previziunile de creștere economică în China.

În continuare persistă îndoieli cu privire la disponibilitatea consumatorilor chinezi de a începe să cheltuiască din nou.

Experții au avertizat de mult timp că dorința Chinei de a se îndepărta de la o creștere bazată pe proprietate și de a se orienta spre o mai mare cheltuire a bunurilor de consum va fi o provocare. Cheltuielile gospodăriilor au reprezentat 38% din produsul intern brut al Chinei în 2021. Prin comparație, acestea au reprezentat aproape 70% din PIB-ul SUA în 2022. Ultimii ani de Covidi au generat, de asemenea, prudență economică, deoarece veniturile și prețurile locuințelor au fost sub presiune în urma prăbușirii sectorului imobiliar.