Traficul aerian global s-a redresat anul trecut la 68,5% din nivelul de dinaintea pandemiei şi a urcat cu 64,4% faţă de 2021, arată datele publicate luni de Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Companiile aeriene globale au pierdut miliarde de euro în 2020 şi 2021 din cauza pandemiei şi au văzut primele semne ale redresării călătoriilor aeriene în 2022, în special în timpul lunilor de vară.

Cu recenta redeschidere a Chinei, redresarea ar urma să continue, a afirmat directorul general al IATA, Willie Walsh.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Tendinţa ar urma să continue cu ocazia celebrării Anului Nou, în pofida reacţiilor exagerate la adresa redeschiderii Chinei”, a declarat şeful IATA.

Companiile aeriene din Europa au înregistrat anul trecut o creştere a traficului de 132,2% faţă de 2021, iar cele din America de Nord un avans de 130,2%. Dar analiştii şi directorii din industrie susţin că o redresare la nivelul de dinaintea pandemiei depinde de cât de rapid se redresează călătoriile din şi spre China.

“Este vital ca guvernele să înveţe lecţia că restricţiile de călătorie şi închiderea graniţelor au un impact pozitiv redus asupra încetinirii răspândirii infecţiilor într-o lume globală interconectată”, a atras atenţia Walsh.

Multe ţări au introdus teste obligatorii COVID pentru cei care zboară din China, ceea ce a provocat proteste din partea sectorului aviaţiei.

Actualele programe de zbor arată că încă ar putea fi mai puţine zboruri între Asia şi Europa în 2023 faţă de 2019, dar sunt anunţate mai multe rute. Unele companii aeriene spun că vor redeschide unele rute către China în următoarele luni.

Creşterea numărului de zboruri din alte regiuni a crescut semnificativ, astfel încât compensează declinul din China, urmând să se înregistreze o redresare completă a traficului global la nivelul din 2019, susţin unii analişti.

“Nu cred că redresarea Chinei se va situa la nivelul din 2019 până în 2024 sau 2025 în Europa”, a apreciat James Halstead, de la compania de consultanţă Aviation Strategy.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.