Ford va concedia 3.800 de angajați din Europa și mută producția spre mașini electrice / Cele mai multe locuri de muncă vor dispărea la fabricile din Germania și Marea Britanie 

Ford Sursa foto: Unsplash

Ford intenționează să elimine 3.800 de locuri de muncă în domeniul dezvoltării de produse și al administrației în fabricile sale din Europa în următorii trei ani, a anunțat marți compania, scrie Reuters.

Companie a invocat creșterea costurilor și necesitatea unei structuri mai ușoare, în contextul în care își orientează producția către vehiculele electrice.

Aproximativ 2.300 de locuri de muncă vor dispărea la fabricile producătorului auto din Köln și Aachen, în Germania, 1.300 în Marea Britanie și 200 în restul Europei, a precizat compania, adăugând că intenționează să realizeze reducerile prin programe de voluntariat.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Vestea vine ca o lovitură pentru sindicatele care au declarat la sfârșitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu era reducerea a 2.500 de locuri de muncă în Europa în domeniul dezvoltării de produse și alte 700 în administrație.

Reducerile au fost necesare pentru “revitalizarea afacerilor din Europa”, a precizat Ford într-un comunicat.

Constructorul auto a semnalat mai multe reduceri de costuri în cadrul apelului privind rezultatele sale de la începutul lunii februarie, iar directorul financiar John Lawler a declarat că va fi “foarte agresiv” în reducerea cheltuielilor în operațiunile de producție și în lanțul de aprovizionare.

Lawler a mai spus atunci că productivitatea inginerilor din Europa este cu 25-30% mai mică decât ar trebui să fie.

Grupul american va păstra aproximativ 3.400 de ingineri în regiune, care se vor baza pe tehnologia de bază furnizată de omologii lor din SUA și o vor adapta la clienții europeni, a declarat Martin Sander, șeful european pentru vehicule electrice de pasageri (EV) și director al Ford Germania, Martin Sander.

“Este semnificativ mai puțin de lucru în ceea ce privește grupurile motopropulsoare care se mută de la motoarele cu combustie. Ne îndreptăm spre o lume cu mai puține platforme globale, în care este necesară mai puțină muncă de inginerie. Acesta este motivul pentru care trebuie să facem aceste ajustări”, a spus Sander.

Nimic nu s-a schimbat în strategia de electrificare a constructorului auto, a adăugat Sander, obiectivul de a oferi o flotă complet electrică în Europa până în 2035 fiind încă în vigoare.

Ford urmează să lanseze primul său vehicul electric în Europa construit pe platforma MEB a Volkswagen la Köln în cursul acestui an și ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la uzina sa din Valencia, a spus Sander.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: