Compania Airbus cel mai mare producător de avioane din lume își propune livrări de avioane în 2023 în conformitate cu estimarea inițială de anul trecut, de 720 de unități, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De asemenea, grupul cu sediul în Franța vizează un profit operațional ajustat de 6,0 miliarde de euro în 2023, după ce a înregistrat un profit mai mare decât se aștepta pentru anul trecut de 5,6 miliarde de euro, în creștere cu 16% față de 2021.

Airbus a livrat 661 de avioane anul trecut, în creștere cu 8%, dar a rămas mult sub obiectivul inițial de 720 de unități, care a fost ulterior redus la 700 și în cele din urmă abandonat cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Într-o declarație privind rezultatele, directorul general al Airbus, Guillaume Faury a dat vina pe un “mediu operațional nefavorabil care a împiedicat lanțul nostru de aprovizionare să se redreseze în ritmul la care ne așteptam”.

În ianuarie, Reuters a raportat că Airbus a temperat ritmul de creștere a producției și a citat o sursă de rang înalt din industrie care a declarat că obiectivul de livrare ar putea să nu depășească semnificativ 720 de avioane.

Într-o convorbire internă de săptămâna trecută, Faury a deplâns livrările mai slabe decât se aștepta în ianuarie și a avertizat executivii că Airbus nu trebuie să livreze în acest an mai puține avioane decât și-a propus în 2022.

Cu toate acestea, Airbus a confirmat că va crește producția de avioane cu fuselaj lat A330neo la 4 pe lună în 2024, de la aproximativ 3 în prezent.

De asemenea, a anunțat că intenționează să majoreze producția de A350 la 9 pe lună la sfârșitul anului 2025, de la aproximativ 6 în prezent, după ce a vândut 40 de avioane din acest model către Air India în cadrul unei tranzacții record.

Decizia de a se îndrepta către nivelurile anterioare la COVID reflectă cererea tot mai mare de avioane cu fuselaj larg. Surse din industrie declaraseră anterior că producția de A350 era programată să rămână constantă la 6 pe lună pe parcursul anilor 2024 și 2025, de la 5,6 pe lună în 2023.