În 2021, pentru 19,7 % dintre întreprinderile din UE, vânzările prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra lor de afaceri totală, ceea ce reprezintă o creștere de 0,7 puncte procentuale (pp) față de 2020, scrie Eurostat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Suedia a înregistrat cea mai mare pondere a întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) dintre membrii UE, cu 36,6%, urmată de Danemarca (35,6%) și Irlanda (35,2%).

Pe de altă parte, Luxemburg (8,6 %), România (10,5 %) și Bulgaria (11,5 %) au înregistrat cele mai mici procente de întreprinderi care vând online.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Grafic: Ponderea întreprinderilor cu vânzări online de cel puțin 1% din cifra de afaceri în 2021, % din întreprinderile cu cel puțin 10 angajați și lucrători independenți

Cele mai mari creșteri ale numărului de întreprinderi din UE care au raportat că vânzările lor prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra de afaceri totală în 2021 (comparativ cu 2020) au fost înregistrate în Finlanda (27,7 %; +4,2 pp), Spania (29,5 %; +3,7 pp) și Malta (30,0 %; +3,3 pp).

În schimb, scăderi ale întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) au fost înregistrate în Danemarca (35,6%; -2,7 pp), Grecia și Belgia (17,0% și, respectiv, 28,3%; ambele -2,3 pp).

19,4 % din toate întreprinderile din UE au raportat că au efectuat vânzări online utilizând site-uri web sau aplicații (vânzări pe internet) în 2021, fie către consumatori privați (15,6 % din întreprinderile din UE), fie către întreprinderi și administrații publice (13,1 %).

O mică parte din întreprinderile din UE au utilizat vânzări de tip electronic-data-interchange pentru a vinde în principal clienților lor de afaceri (6,0%). Întreprinderile și-au efectuat vânzările pe internet prin intermediul propriului site web sau al aplicației întreprinderilor (16,6 %) sau prin intermediul unei piețe de comerț electronic (8,6 %).

În funcție de localizarea clienților, cel mai frecvent întreprinderile au efectuat vânzări pe internet către clienți din propria țară (18,5 % dintre întreprinderile din UE), fiind mai puțin frecvente vânzările pe internet către clienți din alte țări ale UE (8,1 %) și din restul lumii (4,6 %).