În 2021, pentru 19,7 % dintre întreprinderile din UE, vânzările prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra lor de afaceri totală, ceea ce reprezintă o creștere de 0,7 puncte procentuale (pp) față de 2020, scrie Eurostat.
Suedia a înregistrat cea mai mare pondere a întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) dintre membrii UE, cu 36,6%, urmată de Danemarca (35,6%) și Irlanda (35,2%).
Pe de altă parte, Luxemburg (8,6 %), România (10,5 %) și Bulgaria (11,5 %) au înregistrat cele mai mici procente de întreprinderi care vând online.
Grafic: Ponderea întreprinderilor cu vânzări online de cel puțin 1% din cifra de afaceri în 2021, % din întreprinderile cu cel puțin 10 angajați și lucrători independenți
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cele mai mari creșteri ale numărului de întreprinderi din UE care au raportat că vânzările lor prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra de afaceri totală în 2021 (comparativ cu 2020) au fost înregistrate în Finlanda (27,7 %; +4,2 pp), Spania (29,5 %; +3,7 pp) și Malta (30,0 %; +3,3 pp).
În schimb, scăderi ale întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) au fost înregistrate în Danemarca (35,6%; -2,7 pp), Grecia și Belgia (17,0% și, respectiv, 28,3%; ambele -2,3 pp).
19,4 % din toate întreprinderile din UE au raportat că au efectuat vânzări online utilizând site-uri web sau aplicații (vânzări pe internet) în 2021, fie către consumatori privați (15,6 % din întreprinderile din UE), fie către întreprinderi și administrații publice (13,1 %).
O mică parte din întreprinderile din UE au utilizat vânzări de tip electronic-data-interchange pentru a vinde în principal clienților lor de afaceri (6,0%). Întreprinderile și-au efectuat vânzările pe internet prin intermediul propriului site web sau al aplicației întreprinderilor (16,6 %) sau prin intermediul unei piețe de comerț electronic (8,6 %).
În funcție de localizarea clienților, cel mai frecvent întreprinderile au efectuat vânzări pe internet către clienți din propria țară (18,5 % dintre întreprinderile din UE), fiind mai puțin frecvente vânzările pe internet către clienți din alte țări ale UE (8,1 %) și din restul lumii (4,6 %).