În 2021, pentru 19,7 % dintre întreprinderile din UE, vânzările prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra lor de afaceri totală, ceea ce reprezintă o creștere de 0,7 puncte procentuale (pp) față de 2020, scrie Eurostat.
Suedia a înregistrat cea mai mare pondere a întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) dintre membrii UE, cu 36,6%, urmată de Danemarca (35,6%) și Irlanda (35,2%).
Pe de altă parte, Luxemburg (8,6 %), România (10,5 %) și Bulgaria (11,5 %) au înregistrat cele mai mici procente de întreprinderi care vând online.
Grafic: Ponderea întreprinderilor cu vânzări online de cel puțin 1% din cifra de afaceri în 2021, % din întreprinderile cu cel puțin 10 angajați și lucrători independenți
Cele mai mari creșteri ale numărului de întreprinderi din UE care au raportat că vânzările lor prin comerț electronic au atins cel puțin 1 % din cifra de afaceri totală în 2021 (comparativ cu 2020) au fost înregistrate în Finlanda (27,7 %; +4,2 pp), Spania (29,5 %; +3,7 pp) și Malta (30,0 %; +3,3 pp).
În schimb, scăderi ale întreprinderilor care vând online (vânzări electronice de cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală) au fost înregistrate în Danemarca (35,6%; -2,7 pp), Grecia și Belgia (17,0% și, respectiv, 28,3%; ambele -2,3 pp).
19,4 % din toate întreprinderile din UE au raportat că au efectuat vânzări online utilizând site-uri web sau aplicații (vânzări pe internet) în 2021, fie către consumatori privați (15,6 % din întreprinderile din UE), fie către întreprinderi și administrații publice (13,1 %).
O mică parte din întreprinderile din UE au utilizat vânzări de tip electronic-data-interchange pentru a vinde în principal clienților lor de afaceri (6,0%). Întreprinderile și-au efectuat vânzările pe internet prin intermediul propriului site web sau al aplicației întreprinderilor (16,6 %) sau prin intermediul unei piețe de comerț electronic (8,6 %).
În funcție de localizarea clienților, cel mai frecvent întreprinderile au efectuat vânzări pe internet către clienți din propria țară (18,5 % dintre întreprinderile din UE), fiind mai puțin frecvente vânzările pe internet către clienți din alte țări ale UE (8,1 %) și din restul lumii (4,6 %).