Țările Uniunii Europene au amânat un vot planificat pentru săptămâna viitoare cu privire la legea istorică a blocului care prevede eliminarea vânzărilor de mașini noi cu emisii de CO2 în 2035, după ce Germania și-a pus sub semnul întrebării sprijinul pentru aceste norme, scrie Reuters

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Nu a fost precizată o nouă dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt al Suediei, care deține președinția rotativă a UE, a declarat că ambasadorii țărilor UE vor reveni asupra subiectului “în timp util”.

După luni de negocieri, Parlamentul European, Comisia și statele membre ale UE au ajuns anul trecut la un acord asupra legii, care va impune ca toate mașinile noi vândute în UE începând cu 2035 să aibă zero emisii de CO2 – făcând practic imposibilă vânzarea de mașini cu motoare cu combustie începând cu acea dată.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Dar țările UE mai trebuie să aprobe decizia înainte ca aceasta să intre în vigoare. Ambasadorii țărilor UE au amânat vineri votul care fusese planificat pentru 7 martie, a declarat purtătorul de cuvânt al Suediei.

Acest lucru a înghețat legea cu câteva zile înainte ca aceasta să primească aprobarea finală. O încercare de a bloca sau de a schimba o politică a UE atât de târziu în procesul de legiferare este foarte neobișnuită.

Ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a reiterat vineri că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă și după termenul limită 2035 și a declarat că propunerea promisă de Comisia Europeană privind modul în care se poate realiza acest lucru lipsește încă.

“Ne dorim o mobilitate neutră din punct de vedere climatic”, iar pentru a face acest lucru înseamnă să fim deschiși la toate tehnologiile imaginabile, a declarat acesta într-o conferință de presă.

O secțiune neobligatorie a legislației UE prevede că Executivul european va face o propunere privind modul în care vehiculele care funcționează cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 pot fi vândute după 2035, dacă acest lucru respectă obiectivele climatice. Însă Ministerul german al Transporturilor dorește asigurări mai clare.

Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat vineri că “va lua în considerare contribuția potențială a combustibililor neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 pentru a ajunge la o mobilitate neutră din punct de vedere climatic”, adăugând că este în contact cu țările pentru a discuta problemele pe care acestea le au cu privire la această lege.

“Tranziția către vehiculele cu emisii zero este absolut necesară pentru a ne atinge obiectivele climatice pentru 2030 și 2050”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Transporturile reprezintă aproape un sfert din emisiile UE și au contrazis tendința generală a UE de scădere a emisiilor de CO2 în ultimele trei decenii, amenințând să zădărnicească obiectivele blocului de reducere a emisiilor care încălzesc planeta.

Italia, care a declarat anterior că va vota împotriva legii UE privind autovehiculele, a salutat vineri amânarea votului.

“Italia are o poziție foarte clară – (mașinile) electrice nu pot fi singura soluție pentru viitor”, a declarat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin, adăugând că vehiculele propulsate de “combustibili regenerabili” ar trebui să fie considerate o opțiune “la fel de curată”.

Partidul Liberal Democrat din Germania, din care face parte ministrul Transporturilor, a pledat mult timp pentru combustibili sintetici neutri din punct de vedere climatic, cunoscuți și sub numele de e-combustibili, argumentând că utilizarea lor ar permite utilizarea în continuare a motoarelor cu combustie.

Dar Ministerul Mediului din Germania, condus de Verzi, a declarat că țara ar trebui să respecte acordul și să nu dea înapoi în ultimul moment.

În cazul în care guvernul de coaliție al Germaniei nu poate ajunge la un acord asupra unei poziții, va trebui să se abțină, ceea ce, împreună cu o anumită rezistență din partea Italiei și a unor țări din Europa de Est, ar putea pune sub semnul întrebării întreaga interdicție a UE.