UE amână votul privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie, în urma opoziției germane / Un ministru german a spus că interdicția nu ar trebui aplicată combustibililor sintetici / Italia a salutat amânarea votului

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Țările Uniunii Europene au amânat un vot planificat pentru săptămâna viitoare cu privire la legea istorică a blocului care prevede eliminarea vânzărilor de mașini noi cu emisii de CO2 în 2035, după ce Germania și-a pus sub semnul întrebării sprijinul pentru aceste norme, scrie Reuters

Nu a fost precizată o nouă dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt al Suediei, care deține președinția rotativă a UE, a declarat că ambasadorii țărilor UE vor reveni asupra subiectului “în timp util”.

După luni de negocieri, Parlamentul European, Comisia și statele membre ale UE au ajuns anul trecut la un acord asupra legii, care va impune ca toate mașinile noi vândute în UE începând cu 2035 să aibă zero emisii de CO2 – făcând practic imposibilă vânzarea de mașini cu motoare cu combustie începând cu acea dată.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Dar țările UE mai trebuie să aprobe decizia înainte ca aceasta să intre în vigoare. Ambasadorii țărilor UE au amânat vineri votul care fusese planificat pentru 7 martie, a declarat purtătorul de cuvânt al Suediei.

Acest lucru a înghețat legea cu câteva zile înainte ca aceasta să primească aprobarea finală. O încercare de a bloca sau de a schimba o politică a UE atât de târziu în procesul de legiferare este foarte neobișnuită.

Ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a reiterat vineri că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă și după termenul limită 2035 și a declarat că propunerea promisă de Comisia Europeană privind modul în care se poate realiza acest lucru lipsește încă.

“Ne dorim o mobilitate neutră din punct de vedere climatic”, iar pentru a face acest lucru înseamnă să fim deschiși la toate tehnologiile imaginabile, a declarat acesta într-o conferință de presă.

O secțiune neobligatorie a legislației UE prevede că Executivul european va face o propunere privind modul în care vehiculele care funcționează cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 pot fi vândute după 2035, dacă acest lucru respectă obiectivele climatice. Însă Ministerul german al Transporturilor dorește asigurări mai clare.

Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat vineri că “va lua în considerare contribuția potențială a combustibililor neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 pentru a ajunge la o mobilitate neutră din punct de vedere climatic”, adăugând că este în contact cu țările pentru a discuta problemele pe care acestea le au cu privire la această lege.

“Tranziția către vehiculele cu emisii zero este absolut necesară pentru a ne atinge obiectivele climatice pentru 2030 și 2050”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Transporturile reprezintă aproape un sfert din emisiile UE și au contrazis tendința generală a UE de scădere a emisiilor de CO2 în ultimele trei decenii, amenințând să zădărnicească obiectivele blocului de reducere a emisiilor care încălzesc planeta.

Italia, care a declarat anterior că va vota împotriva legii UE privind autovehiculele, a salutat vineri amânarea votului.

“Italia are o poziție foarte clară – (mașinile) electrice nu pot fi singura soluție pentru viitor”, a declarat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin, adăugând că vehiculele propulsate de “combustibili regenerabili” ar trebui să fie considerate o opțiune “la fel de curată”.

Partidul Liberal Democrat din Germania, din care face parte ministrul Transporturilor, a pledat mult timp pentru combustibili sintetici neutri din punct de vedere climatic, cunoscuți și sub numele de e-combustibili, argumentând că utilizarea lor ar permite utilizarea în continuare a motoarelor cu combustie.

Dar Ministerul Mediului din Germania, condus de Verzi, a declarat că țara ar trebui să respecte acordul și să nu dea înapoi în ultimul moment.

În cazul în care guvernul de coaliție al Germaniei nu poate ajunge la un acord asupra unei poziții, va trebui să se abțină, ceea ce, împreună cu o anumită rezistență din partea Italiei și a unor țări din Europa de Est, ar putea pune sub semnul întrebării întreaga interdicție a UE.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: