Inflația prețurilor la supermarketuri în Marea Britanie a atins un nou record, adăugând 837 de lire sterline la facturile anuale ale gospodăriilor, în condițiile în care cumpărătorii apelează din ce în ce mai des la mai multe supermarketuri pentru a căuta cele mai mici prețuri, notează publicația The Guardian.
Creșterile de prețuri la alimente au atins un maxim istoric de 17,5% în cele patru săptămâni până la 19 martie, comparativ cu anul precedent, potrivit celor mai recente cifre ale firmei de date Kantar. Prețurile ouălor, laptelui și brânzei cresc în cel mai rapid ritm. Cele mai recente creșteri de prețuri înseamnă că factura medie anuală a unei gospodării pentru alimente este de 5.617 lire sterline, potrivit Kantar.
Consumatorii aleg să facă cumpărături pentru a obține cele mai bune oferte, vizitând în fiecare lună trei sau mai mulți dintre primii 10 retaileri de produse alimentare.
“Cumpărătorii iau măsuri și, în mod clar, vânează pentru a găsi cel mai bun preț. Frecventarea a fost în creștere în fiecare magazin alimentar în această lună, gospodăriile mergând la cumpărături de puțin peste patru ori pe săptămână în martie. În afară de Crăciun, aceasta este cea mai mare frecvență pe care am văzut-o de la începutul pandemiei”, a declarat Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail de la Kantar.
“Supermarketurile se confruntă, de asemenea, cu inflația prețurilor produselor alimentare, luptând pentru a demonstra valoarea și pentru a atrage clienții în fața ușilor lor. Acesta este un sector extrem de competitiv, iar dacă oamenilor nu le plac prețurile dintr-un magazin, vor merge în altă parte”, adaugă acesta.
În general, vânzările de produse alimentare au crescut cu 8,6% în cele 12 săptămâni până la 19 martie.
Cantitățile de roșii, ardei și castraveți cumpărate în magazinele independente au crescut luna trecută cu 32%, 26% și, respectiv, 21%, pe fondul îngrijorărilor legate de penuria de produse cauzată de prețurile ridicate la energie, de Brexit și de criza climatică. Unele supermarketuri, inclusiv Asda și Morrisons, au raționalizat anumite produse de salată.