Cine sunt cei șase constructori din România și Austria care au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a Centurii Metropolitane

DN 1 Floresti

Șase constructori/asocieri din România și Austria au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a Centurii Metropolitane. În 29 ianuarie, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru lărgirea la 3 benzi/sens a DN 1 pe aproximativ 2 kilometri, iar vineri, 31 martie, la termenul limită, a primit cinci oferte din România și una din Austria.

Ofertele depuse.

1. PORR Construct (Austria)

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia)

(Drum Asfalt care face parte din Grupul Selina este terț și subcontractor)

3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina)

4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY,OPR ASFALT,DRUM DESIGN,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup,

6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus – und Industriebau GmbH.

Contractul cu o durată de 20 de luni are o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane lei. Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021-2027, dar cu clauză suspensivă, deci semnarea se poate face doar după aprobarea finanțării. Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

„În baza protocolului de colaborare încheiat în data de 13.12.2022 între părțile Unitatea Administrativ-Teritoriala Municipiul Cluj-Napoca, prin Primăria Municipiului ClujNapoca si Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere S.A.(abreviat CNAIR SA) s-a convenit implementarea proiectului ”Drum TransRegio Feleac TR35 Etapa I – Centura Metropolitana TR35 si drumuri de legătură”, cuprinzând si Sectorul prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgenta amplasat in localitatea Florești, care se realizează prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu secțiunea B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km”, arată documentele publicate în SEAP.

Primăria Cluj-Napoca ar fi lansat licitația pentru modernizarea unui tronson al DN 1 pe baza unui Studiu de Fazabilitate incomplet, iar clarificările și completările depuse depășesc volumul de date din documentația inițială, acuză fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma după cum Economedia a transmis, aici.

„Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale -poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25m și două benzi de 3,0m destinate autovehiculelor. Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului”, mai arată caietul de sarcini.

Pentru contractele de aproape 700 milioane de euro ale Centurii Metropolitane (loturile 2 și 3), ofertele pot fi depuse până pe 18 aprilie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nici nu conteaza cine sunt cei șase constructori din România și Austria.
    Conteaza:
    – termenul cand e gata,
    – cât cost pe km,
    – costul total al lucrarii
    Su cand se apuca de treaba?
    Restul sunt povești!
    Alegeti pe unul care face lucrarea bine si cat mai repede!😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.