Comisia Europeană a înregistrat miecuri o inițiativă cetățenească promovată de activiști de mediu care vor interzicerea prin legislație a reclamelor la mașinile clasice și la combustibili fosili, potrivit unui comunicat al instituției.
Comisia e obligată să înregistreze inițiativele cetățenești europene dacă acestea îndeplinesc anumite cereri prevăzute de Tratatul UE. Ulterior, organizatorii trebuie să strângă într-un an minimum un milion de semnături din minimum 7 state membre și să propună Comisiei Europene textul final al inițiativei. Comisia Europeană poate să inițieze modificări legislative sau poate refuza să le inițieze – în ambele cazuri fiind obligată să motiveze decizia. Până acum, extrem de puține inițiative cetățenești au reușit să strângă numărul necesar de semnături.
Inițiativa a fost sponsorizată de GreenPeace Olanda cu 7.500 de euro.
Organizatorii cer legislație europeană care să interzică reclamele atât pentru combustibili fosili (benzină, motorină, gaze naturale, cărbuni), cât și mașinilor care utilizează combustibili fosili. De asemenea, companiile care produc și comercializează aceste produse nu ar mai avea voie să sponsorizeze evenimente publice – sportive, culturale etc.
Interdicțiile ar urma să se aplice atât în mediul online, cât și în cel offline.
Dacă o astfel de legislație ar fi adoptată la nivel european, impactul asupra industriei de evenimente, asupra industriei media, sectorului cultural și sportului ar fi major, dat fiind că producătorii de mașini clasice și cei de combustibili fosili sunt printre marii spenderi și sponsori.