Gigantul american de comerț online eBay a intrat în România, după ce marți a anunțat un parteneriat cu Poșta Română, prin care afacerile mici (IMM-urile) care se înscriu platforma e-export nation pot să își exporte produsele în peste 190 de țări, iar cei care comandă vor primi o serie de beneficii, arată un comunicat. Platforma va deveni operaţională de la 1 iunie.
e-export nation este o platformă care simplifică activitatea de export online și își propune să contribuie la dezvoltarea IMM-urilor din România și este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Compania Națională Poșta Română și eBay, conform comunicatului.
Afacerile românești care se înscriu în acest program sunt sprijinite să-și exporte produsele în peste 190 de țări, prin intermediul eBay, considerată una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Astfel, clienții din diferite țări care aleg să cumpere de la comercianți români își pot primi produsele la costuri optime și în cel mai bun timp de livrare, folosind serviciile Poștei Române.
„Tariful Poştei pentru clienţii înrolaţi pe această platformă va începe de la 21 lei, care include un discount de 10%. În urma unei comenzi plasate pe eBay, curierul Poştei Române va ridica coletul de la sediul firmei care a primit comanda şi va livra, într-un interval cuprins între 3 şi 10 zile, coletul la domiciliul celui care a comandat produsul sau serviciul”, a explicat şi şeful operatorului poştal, Valentin Ştefan, care a menţionat că şi eBay va oferi facilităţi clienţilor, cum ar fi un anumit număr de listări gratuite.
Conform comunicatului, IMM-urile se pot înscrie în acest program pe website și beneficiază, printre altele, de listarea gratuită a produselor pe eBay în primele 3 luni, training personalizat și tarife reduse.
Clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare primesc un pachet de beneficii: reduceri tarifare pentru trei categorii de servicii, preluare gratuită, livrări de 2-3 zile pentru EMS (Express Mail Service), costuri reduse pentru volume mari.
Condițiile de eligibilitate pentru IMM-urile care doresc să se înscrie în e-export nation precum și lista tuturor beneficiilor oferite de partenerii programului sunt disponibile pe platformă.
„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea“, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global”, a menționat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets.
„Dorim să ușurăm startul comercianților români pe piața globală prin facilitățile pe care Compania le oferă prin acest program, astfel încât ei să se poată concentra mai mult pe viziunea antreprenorială și pe felul în care își pot dezvolta afacerile pe termen lung. Această inițiativă este doar un prim pas în a aduce antreprenoriatul românesc în rândul priorităților Poștei Române. Credem în parteneriatul lansat astăzi și în faptul că prin educarea IMM-urilor către e-commerce contribuim la stimularea producției românești și a exportului”, a declarat Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale „Poșta Română”.
Întrebat care sunt obiectivele acestei colaborări în următoarele 12 luni, Ştefan nu a avansat cifre, declarând că nu există un obiectiv.
„Vrem să permitem IMM-urilor din România să vândă produse şi servicii în afara ţării. În funcţie de reacţia clienţilor, parteneriatul poate suferi modificări”, a afirmat directorul general al Poştei Române.