Reprezentanții industriei auto solicită extinderea condițiilor comerciale UE cu Marea Britanie în privința tarifelor pentru origini preferențiale ale bateriilor pentru vehiculele electrice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la semnarea Acordului de comerț și cooperare Regatul Unit-UE în 2020, industria auto a investit masiv în vehicule electrice în toată Europa, arată un comunicat al Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania – ACAROM.

Și în Romania, investițiile anunțate sunt semnificative, cu 490 de milioane de euro anunțate de Ford Otosan, precum si alte investiții importante anunțate de Automobile Dacia și furnizori prezenți în Romania, investiții ce vor susține electrificarea acestei industrii, notează ACAROM.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Conform acordului comercial convenit la ieșirea Marii Britanii din blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniunea Europeană trebuie să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024 pentru a evita tarifele. Dar, după cum arată ACAROM, un pachet de baterii poate reprezenta până la jumătate din costul unui nou vehicul electric. De asemenea, bateriile sunt grele și costisitoare pentru a fi transportate pe distanțe lungi.

Producătorii de automobile se confruntă altfel cu taxe de export de 10% la vehiculele electrice.

În urmă cu două săptămâni, puternica asociație a industriei auto din Germania a cerut Uniunii Europene și Marii Britanii să amâne normele post-Brexit despre care spune că ar împiedica tranziția către vehiculele electrice. Această solicitare a fost făcută la începutul lunii și de producătorii auto din Marea Britanie.

Reprezentanții Stellantis, firmă care produce vehicule Vauxhall, Fiat, Opel şi altele în două fabrici din Marea Britanie, cu peste 5.000 de angajaţi, au spus că, dacă îşi va produce bateriile în China şi Europa continentală în următorii ani, aşa cum este planificat în prezent, se va confrunta cu ”costuri logistice mai mari”, care ar ameninţa ”durabilitatea operaţiunilor noastre de producţie din Marea Britanie”.

De asemenea, acestea ar reprezenta un “pericol pentru dezvoltarea e-mobilității”, deoarece ar afecta întregul lanț de aprovizionare din UE, inclusiv producătorii de baterii, ceea ce ar face ca Europa să rămână și mai mult în urmă ca loc de producție.

“Acest lucru ar pune frână transformării”, a declarat grupul de lobby.

“În acest context, industria auto națională și europeană solicită extinderea cerințelor comerciale actuale până în 2027, pentru a permite timp lanțului de aprovizionare cu baterii să se dezvolte în Europa și pentru a satisface cererea de vehicule electrice. Tarifele vor afecta atât producătorii din Marea Britanie, cât și din UE, așa că este vital ca Regatul Unit și Uniunea Europeana să identifice rapid o soluție pentru evitarea acestor tarife.”, notează comunicatul Asociației Constructorilor de Automobile din Romania – ACAROM.