Puternica asociație a industriei auto din Germania solicită Uniunii Europene și Marii Britanii să amâne normele post-Brexit despre care spune că ar împiedica tranziția către vehiculele electrice, scrie Reuters. Această solicitare a fost făcute zilele trecute și de producătorii auto din Marea Britanie.
Conform acordului comercial convenit la ieșirea Marii Britanii din UE, 45% din valoarea unui vehicul electric (EV) vândut în UE trebuie să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024 pentru a evita tarifele.
Producătorii de automobile se confruntă altfel cu taxe de export de 10% la vehiculele electrice.
Reprezentanții Stellantis, firmă care produce vehicule Vauxhall, Fiat, Opel şi altele în două fabrici din Marea Britanie, cu peste 5.000 de angajaţi, au spus că, dacă îşi produce bateriile în China şi Europa continentală în următorii ani, aşa cum este planificat în prezent, se va confrunta cu ”costuri logistice mai mari”, care ar ameninţa ”durabilitatea operaţiunilor noastre de producţie din Marea Britanie”.
Marea Britanie a declarat miercuri că se află în discuții cu Bruxelles-ul. “Sperăm să putem ajunge la o rezoluție cu UE în această privință”, a declarat miercuri purtătorul de cuvânt al premierului Rishi Sunak.
Problema este că un pachet de baterii poate reprezenta până la jumătate din costul unei mașini electrice noi, iar Europa nu a dezvoltat încă o industrie proprie de baterii suficient de mare – și este puțin probabil să o facă până la sfârșitul anului 2023, a declarat asociația industriei auto din Germania într-un comunicat.
Tarifele atât la exporturile către Marea Britanie, cât și la importurile din această țară ar reprezenta “un dezavantaj competitiv semnificativ pentru industria auto europeană în raport cu concurenții săi asiatici pe piața britanică atât de importantă”, a declarat aceasta.
De asemenea, acestea ar reprezenta un “pericol pentru dezvoltarea e-mobilității”, deoarece ar afecta întregul lanț de aprovizionare din UE, inclusiv producătorii de baterii, ceea ce ar face ca Europa să rămână și mai mult în urmă ca loc de producție.
“Acest lucru ar pune frână transformării”, a declarat grupul de lobby.