Compania aeriană europeană low-cost Wizz Air este încrezătoare că rezervările puternice, combinate cu o investiție mare în operațiunile sale pentru a evita problemele de călătorie din vara anului trecut, plus flota sa în creștere, o vor ajuta să treacă pe profit în acest an, scrie Reuters.
Pentru cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie a anului viitor, Wizz, cu sediul în Ungaria, a declarat că se așteaptă la un profit net de 350 milioane până la 450 milioane de euro, o îmbunătățire uriașă față de pierderea netă anuală de 535 milioane de euro pe care a raportat-o joi.
Prognoza sa a fost mai bună decât perspectiva consensuală de 343 de milioane de euro, ridicând acțiunile companiei aeriene cu 3%.
“Faptul că managementul este dispus să ofere o previziune de profit pentru actualul an fiscal este un semn de încredere”, au declarat analiștii Goodbody.
Wizz, ale cărei operațiuni principale sunt în Europa Centrală și de Est, dar care are și o afacere în creștere rapidă în Orientul Mijlociu, a avertizat că rezultatul său depinde de faptul că nu vor exista noi evenimente negative, cum ar fi războiul din Ucraina.
Anul trecut, invazia Rusiei a avut un impact asupra performanței Wizz, forțând-o să-și suspende operațiunile în această țară. Wizz, la fel ca multe companii aeriene, a fost nevoită să anuleze zboruri vara trecută, după ce o revenire mai rapidă decât se aștepta a călătoriilor cu avionul, împreună cu lipsa forței de muncă, a provocat haos în aeroporturi.
Jozsef Varadi, directorul executiv al Wizz, a declarat că linia aeriană este mai bine pregătită pentru această vară, cea mai profitabilă perioadă pentru companiile aeriene europene.
“Am investit, în esență, sute de milioane de euro în mărime pentru a face modelul nostru operațional mult mai rezistent”, a declarat acesta într-un interviu.
Acest lucru a însemnat că sunt disponibile mai multe aeronave de rezervă, piese de schimb, piloți și echipaj de cabină suplimentar.
Wizz a declarat că a înregistrat rezervări puternice și tarife mai mari pentru vară, în conformitate cu tendințele identificate de concurenți precum Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, și easyJet.
Compania aeriană urmează să primească 30 de noi aeronave A321neo de la Airbus până în aprilie 2024. Varadi a declarat că este încrezător că acestea vor ajunge în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare.