Start-up-ul local Dressingz, care a lansat o platformă online ce le permite utilizatorilor să îşi vândă articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesoriile pe care nu le mai poartă, vrea să atragă o finanțare de 500.000 euro pe platforma de crowdfunding Rōnin. La două săptămâni de la lansarea campaniei de finanțare, compania a strâns 300.000 de finanțare, adică peste 60% din ținta vizată.
Ȋn cea de-a doua săptămână a campaniei,s-au alăturat mai mulți investitori strategici, care, pe lângă contribuția financiară, ȋși propun să contribuie și cu expertiza lor la dezvoltarea afacerii Dressingz, a anunțat compania.
Compania vrea ca finanțarea atrasă să susțină accelerarea dezvoltării produselor, îmbunătățiri tehnologice, acțiuni de marketing și completarea echipei. Evaluarea curentă a afacerii este de 3,5 milioane de euro.
„Am fondat Dressingz cu gândul de a aduce un plus de calitate ȋn garderobele iubitorilor de fashion, dar și un plus de bine pentru planetă. Dacă iubim moda, nu se poate să ignorăm impactul devastator pe care industria fashion ȋl are asupra planetei. Soluția noastră este un ecosistem circular, care are ca nucleu o platformă de tip marketplace, unde consumatorii pot vinde și cumpăra articole vestimentare premium de la branduri de renume și chiar piese de colecție, extinzând astfel ciclul de viață al hainelor de calitate”, declară Romina Tăzlăoanu, fondator și CEO Dressingz.
Dressingz vrea să facă din moda sustenabilă circulară o normalitate și să contribuie la democratizarea luxului pentru un segment de consumatori inspirați de high-fashion, cărora le lipsesc resursele financiare, însă urmăresc trendurile și prețuiesc produsele de lux.
Procesele derulate pe Dressingz sunt automatizate, permițând listarea, vânzarea și livrarea produselor ȋn câteva click-uri, de pe web sau din aplicația mobilă.
Prețurile articolelor de lux sunt reduse cu până la 90% față de prețurile de retail, iar piesele sunt verificate de experți autentificatori de la Luxury Appraisal & Authentication cu sediul în S.U.A.
Dressingz a integrat, până în prezent, 10 branduri fashion care susțin revânzarea prin intermediul voucherelor de reduceri.
Piața globală de pre-owned fashion a înregistrat creșteri constante în ultimii ani, fie că vorbim despre magazinele dedicate, de târguri vintage, boutique-uri de fashion pre-owned sau vânzări prin intermediul social media. Evaluată la peste 119 miliarde de dolari la sfârșitul anului trecut, se estimează că aceasta va crește la peste 218 miliarde de dolari, până în 2026.