Constructorii auto Renault SA şi Geely Automobile Holdings Ltd au anunţat marţi semnarea unui acord de înfiinţare a unei societăţi mixte, deţinute în proporţii egale, care va produce şi furniza motoare termice şi hibride, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Proprietarul Dacia a precizat că noul joint-venture mizează pe o capacitate anuală de producţie de până la cinci milioane de motoare cu combustie internă, hibride şi plug-in hibride. Societatea mixtă va furniza motoare pentru o gamă variată de mărci auto din întreaga lume, inclusiv Volvo Cars, Proton, Nissan şi Mitsubishi Motors.
Noua entitate, care ar urma să aibă sediul în Marea Britanie, va avea 19.000 de angajaţi şi va realiza o cifră de afaceri de 15 miliarde de euro. Finalizarea tranzacţiei este aşteptată pentru a doua jumătate a anului, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare.
Societatea mixtă va avea două centre operaţionale: Madrid pentru Horse (Renault Group) şi Hangzhou Bay pentru Geely. Consiliul de administraţie va fi compus în proporţii egale din reprezentanţii celor două părţi. Geely, via subsidiara Aurobay Holding, va deţine o participaţie de 33% în noul joint-venture, în timp ce 50% va fi deţinut de Renault iar restul de GHPT Ltd, o altă subsidiară a Geely Holding. Gigantul saudit Aramco evaluează o posibilă investiţie strategică în această nouă companie.
Strategia actuală a Renault pentru a rămâne în cursa electrificării se bazează pe deschiderea capitalului la mai multe din activităţile sale către partenerii externi. Pe lângă Geely în activităţile de motoare termice, Nissan, Mitsubishi şi Qualcomm ar urma să investească în noua entitate Ampere pe care grupul auto francez încearcă să o pună la punct în paralel.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere. În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului.