Weekend de top în piața cinematografică: “Barbie” se îndreaptă spre o lansare uluitoare de peste 155 de milioane de dolari, “Oppenheimer” vizează 77 de milioane de dolari

Barbie-Oppenheimer-Split-3-Publicity-H-2023 Foto: The Hollywood Reporter

Datorită fenomenului Barbenheimer, este pentru prima dată în istorie când, într-un weekend de trei zile, un film se lansează cu încasări de 100 de milioane de dolari sau mai mult și altul cu 50 de milioane de dolari sau mai mult, potrivit The Hollywood Reporter. Și ar putea fi al patrulea cel mai mare weekend din toate timpurile în box office-ul național.

Filmul Barbie, al regizoarei Greta Gerwig, a debutat vineri cu o sumă stupefiantă de 70,5 milioane de dolari, dintre care 22,3 milioane de dolari în avanpremieră. Dacă primele estimări sunt corecte, filmul Warner Bros. se îndreaptă spre o premieră istorică de peste 155 de milioane de dolari pe piața internă, un prag rezervat de obicei filmelor cu supereroi de sex masculin sau unor producții de marcă, cum ar fi ultimul film Harry Potter. (Unii arată că filmul va depăși chiar și 160 de milioane de dolari, deși Warner Bros. rămâne mai circumspect și se bazează pe o cifră de peste 150 de milioane de dolari, în cazul în care traficul de sâmbătă va scădea).

Barbie – care aduce la viață păpușa de modă iconică a Mattel – va avea, de asemenea, cifre mari pe anumite piețe de peste mări, pentru un debut internațional estimat la 120 de milioane de dolari.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În America de Nord, Barbie este aproape sigur că va marca cel mai mare start intern din istorie pentru un film regizat de o femeie solo – această coroană este deținută în prezent de Wonder Woman al lui Patty Jenkins, care a început cu 103,3 milioane de dolari pe plan intern în 2017 – și ar trebui să stabilească o serie de alte recorduri, inclusiv să obțină cea mai mare deschidere din 2023 până în prezent, în fața filmului The Super Mario Bros. Movie (146,3 milioane de dolari). Următoarea cea mai apropiată lansare din 2023 a aparținut lui Spider-Man: Across the Spider-Verse (120,7 milioane de dolari), urmat de Guardians of the Galaxy Vol. 3 (118,4 milioane de dolari) și Ant-Man and the Wasp: Quantumania (106,9 milioane de dolari). În rest, multe lansări nu au reușit să treacă de pragul de 100 de milioane de dolari.

Filmul lui Gerwig se impune în fața lui Oppenheimer, al lui Christopher Nolan, cealaltă nouă lansare de weekend.

Oppenheimer, de la Universal, drama istorică de trei ore despre J. Robert Oppenheimer și despre fabricarea bombei atomice, este, de asemenea, cu mult peste așteptări. Filmul lui Nolan a obținut 33 de milioane de dolari vineri, pentru un weekend estimat la 77 de milioane de dolari, ceea ce ar însemna al treilea cel mai mare debut al cineastului pe plan intern, după The Dark Knight Rises (160,9 milioane de dolari) și The Dark Knight (158,4 milioane de dolari), date neajustate cu inflația. De asemenea, va ajunge înaintea unor filme recente de vară, inclusiv The Flash, Elemental și Indiana Jones and the Dial of Destiny.

Alte statistici: cu 77 de milioane de dolari, Oppenheimer ar fi a treia cea mai mare deschidere din istorie pentru un film biografic în America de Nord, după American Sniper (89,3 milioane de dolari) și The Passion of the Christ (83,8 milioane de dolari), neajustat la inflație.

În străinătate, Oppenheimer se îndreaptă spre o deschidere puternică de 88,9 milioane de dolari.

La începutul weekendului, estimările sugerau că filmul lui Nolan va începe cu un profit solid de 50 de milioane de dolari pe plan intern; Barbie, al lui Gerwig, era așteptat să atingă între 90 și 110 milioane de dolari, o sumă deja uriașă pentru un film de genul feminin.

Lovitura una-două a lui Barbie și a lui Oppenheimer – un fenomen supranumit “Barbenheimer” – a fost afișată din plin vineri, într-un impuls necesar pentru publicul cinefil și pentru box office, care încă nu și-a revenit complet după pandemie. Acesta va fi primul weekend de trei zile din istorie în care un film câștigă 100 de milioane de dolari sau mai mult și altul 50 de milioane de dolari sau mai mult.

Din punct de vedere al încasărilor, acesta ar putea fi al patrulea cel mai mare weekend din toate timpurile și probabil cel mai mare de la Avengers: Endgame, potrivit Comscore, cu vânzări combinate de bilete care se vor apropia de 306 milioane de dolari, într-o performanță rară. Box office-ul efervescent este un răgaz binevenit din cauza grevei actuale a scenariștilor și actorilor, care a blocat Hollywood-ul și a stârnit îngrijorarea proprietarilor de cinematografe că studiourile vor începe să-și mute lansările din toamnă și iarnă dacă actorii nu-și pot promova filmele.

Atât Barbie, cât și Oppenheimer au fost onorate cu note A la CinemaScores de către publicul de vineri din SUA, iar scorurile criticilor de pe platforma Rotten Tomatoes nu sunt foarte departe unul de celălalt: 90 la sută, respectiv 93 la sută.

Potrivit unui sondaj realizat de Asociația Națională a Proprietarilor de Cinema în rândul membrilor săi, 200.000 de clienți din SUA au cumpărat bilete pentru a rezerva o dublă proiecție și a vedea atât Barbie, cât și Oppenheimer (nu este clar câți dintre acești clienți fac parte din cluburi de fidelitate și, prin urmare, primesc o anumită cantitate de bilete la preț redus sau gratuit).

Barbenheimer nu îi face viața ușoară starului Tom Cruise, Mission: Impossible: Dead Reckoning Part One, care a înregistrat un debut în cinci zile de 78,5 milioane de dolari după ce a fost lansat în cinematografele americane pe 12 iulie. Primele estimări arată că filmul va scădea cu peste 55%, ajungând la 20-21 de milioane de dolari la a doua sa ieșire, în ciuda unor recenzii chiar mai bune decât cele ale lui Barbie și Oppenheimer. În acest moment, se află într-o cursă strânsă cu Sound of Freedom pentru locul al treilea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: