Compania Adidas a primit comenzi în valoare de peste 508 milioane de euro (aproximativ 565 milioane de dolari) pentru 4 milioane de perechi de pantofi Yeezy nevândute, mai bine decât “cea mai optimistă prognoză” a companiei, a relatat luni Financial Times, citat de Reuters.
Cererea puternică pentru primul lot de vânzări online ar putea determina compania germană de îmbrăcăminte sportivă să nu mai reducă foarte mult prețurile pentru stocurile rămase, potrivit ziarului.
Adidas a încetat să mai vândă pantofii Yeezy din parteneriatul cu Ye în octombrie anul trecut, după ce rapperul cunoscut anterior sub numele de Kanye West a făcut o serie de comentarii antisemite.
Pierderea liniei extrem de profitabile a afectat vânzările din primul trimestru ale companiei cu aproximativ 440 de milioane de dolari.
Cu toate acestea, cererea robustă pentru adidașii nevânduți a potolit temerile de la sediul central al Adidas că ieșirile lui Ye ar fi făcut brandul Yeezy prea toxic, potrivit unor surse citate de FT.
Adidas a refuzat să comenteze, spunând că se află într-o “perioadă de liniște” înainte de rezultatele sale trimestriale prevăzute a fi anunțate pe 3 august.
Compania declarase în luna mai că va dona o parte din încasările din vânzări unor organizații care luptă împotriva antisemitismului și rasismului.
Discuțiile privind suma care va fi donată organizațiilor caritabile individuale sunt în curs de desfășurare, a relatat FT, adăugând că, pentru început, compania a ales cinci organizații caritabile din SUA și China.
“S-a discutat despre efectuarea unor donații de peste 8,5 milioane de euro în cele cinci organizații de caritate, dar nu s-a luat nicio decizie”, a precizat FT, citând persoane familiare cu acest subiect.
Suma finală donată în urma vânzărilor va fi mult mai mare, deoarece compania este dispusă să plătească o parte semnificativă din profiturile obținute din inventarul Yeezy, se arată în raport.
Adidas prevăzuse o pierdere în acest an înainte de a-și anunța intenția de a vinde stocurile rămase de la Yeezy.