Compania Unilever, cea care produce, printre altele, înghețatele Magnum și Cornetto,a consideră că valul de căldură care afectează în prezent mare parte Europa ar putea de fapt să îi îndepărteze pe consumatori de desertul înghețat, scrie CNN.
Când vine vorba de vreme, “există un punct sensibil pentru temperatură”, a declarat jurnaliștilor directorul financiar al Unilever, Graeme Pitkethly. “Când devine prea cald, oamenii se îndepărtează de înghețată și cumpără în schimb o băutură rece”, a spus el.
Unilever, care deține și Ben & Jerry’s, a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor sale în Europa, după ce valul de frig din aprilie și mai a făcut loc unei temperaturi mai ridicate în iunie.
Însă temperaturile au crescut vertiginos în ultimele săptămâni, doborând recorduri locale în unele părți ale Spaniei și Italiei și contribuind la incendii de vegetație violente în Grecia. Oficialii din domeniul sănătății au îndemnat rezidenții și turiștii care vizitează sudul Europei să bea multă apă și să rămână în casă.
Unilever a declarat că vânzările mărcilor de înghețată pentru gospodării au fost reduse în primele șase luni ale anului, deoarece consumatorii, presați de inflație, au redus cheltuielile neesențiale. Gigantul bunurilor de larg consum deține o cincime din vânzările globale de înghețată, potrivit Euromonitor.
Vânzările globale de înghețată ale companiei au crescut cu 5,7% în prima jumătate a anului în termeni valorici, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere puternică a prețurilor, chiar dacă volumele au scăzut.
Majorarea prețurilor la toate produsele Unilever a contribuit la creșterea vânzărilor sale cu 9,1% în prima jumătate a anului, chiar dacă volumele au scăzut marginal. Compania, care produce, de asemenea, săpunul Dove și înălbitorul Domestos, a declarat că majorările de prețuri se vor “modera” pe parcursul anului, pe măsură ce inflația costurilor cu inputurile sale s-a atenuat.
În fața analiștilor, directorul general Hein Schumacher a avertizat, totuși, că volatilitatea de pe piețele de mărfuri agricole – inclusiv impactul războiului din Ucraina asupra prețurilor la grâu și efectele secetei din sudul Europei – ar putea în continuare să ducă la creșterea prețurilor alimentelor.