Un consorțiu format din Ford Motor Co (F.N) și companii sud-coreene a declarat joi că va construi o fabrică de 1,2 miliarde de dolari canadieni (887 milioane de dolari) pentru a produce materiale pentru baterii de vehicule electrice (VE) în Becancour, Quebec, un oraș care dorește să devină un centru al lanțului de aprovizionare a vehiculelor electrice, a declarat Ministerul canadian al Industriei, transmite Reuters.
Consorțiul include partenerii sud-coreeni EcoProBM (247540.KQ) și SK On Co Ltd, potrivit unui comunicat al ministerului. Fabrica va produce în cele din urmă 45.000 de tone de materiale active catodice (CAM) pe an pentru vehiculele electrice Ford.
Într-o declarație separată, Ford a descris materialele ca fiind de înaltă calitate, cu nichel cobalt mangan (NCM) pentru baterii reîncărcabile care vizează o performanță mai mare și o autonomie îmbunătățită a vehiculelor electrice.
“Această instalație de catozi va furniza materialul care va intra în viitoarele EV-uri Ford din America de Nord, în special în unele dintre viitoarele noastre camioane”, a declarat Lisa Drake, vicepreședinte Ford pentru EV-uri, pentru reporteri.
Aceasta este prima investiție a Ford în Quebec, deși operează de peste un secol în statul vecin Ontario.
Guvernul federal al Canadei va oferi consorțiului un împrumut condiționat de 322 de milioane de dolari canadieni, iar Quebecul va oferi aceeași sumă sub forma unui împrumut parțial nerambursabil, se arată în comunicat. Se preconizează că fabrica va fi operațională în prima jumătate a anului 2026, creând peste 345 de locuri de muncă.
Acesta este cel mai recent dintr-o serie de anunțuri de construcție pentru Becancour, un oraș cu mai puțin de 15.000 de locuitori, situat pe râul St. Lawrence, care se prefigurează a fi un centru al lanțului de aprovizionare cu vehicule electrice în America de Nord.
“Acesta este un mare vot de încredere în ecosistemul (EV) pe care l-am construit”, a declarat ministrul canadian al industriei, Francois-Philippe Champagne, pentru Reuters. “Acest lucru este foarte important pentru Quebec, deoarece, după cum știți, sectorul auto a investit în principal în Ontario, dar acum avem GM, acum avem Ford în Becancour”, a completat acesta.
General Motors Co (GM.N) și compania sud-coreeană POSCO Future M au declarat în luna mai că vor crește capacitatea de producție la o fabrică de materiale chimice pentru baterii a cărei construcție a fost anunțată pentru prima dată anul trecut. De asemenea, compania germană BASF SE (BASFn.DE) construiește acolo o fabrică de materiale pentru baterii.
Canada, care găzduiește un important sector minier pentru minerale, inclusiv litiu, nichel și cobalt, încearcă să atragă companiile implicate la toate nivelurile lanțului de aprovizionare a vehiculelor electrice prin intermediul unui fond de tehnologie verde de mai multe miliarde de dolari, în contextul în care lumea încearcă să reducă emisiile de carbon.
Constructorul auto german Volkswagen (VOWG_p.DE) și Stellantis (STLAM.MI), compania mamă a unor mărci precum Fiat și Chrysler, construiesc fabrici de baterii de miliarde de dolari la vest de Quebec, în Ontario, inima industriei auto canadiene alimentate cu combustibili fosili, care are legături comerciale și de producție istorice cu producătorii auto din Detroit.