eMag își face centru logistic de 100 de milioane de euro. Raiffeisen Bank și BERD anunță pachet de finanțare de 37,5 milioane de euro pentru retailerul online

emag birouri

Platforma eMag își face centru logistic, în care va investi aproape 100 de milioane de euro, spun reprezentanții companiei. Raiffeisen Bank şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) sunt aranjorii unui pachet de finanţare pentru liderul pieţei româneşti de retail online, au anunţat băncile, citate de Agepres. Este vorba despre un credit sindicalizat de 37,55 milioane euro.

Compania îşi extinde capacitatea logistică ca răspuns la creşterea rapidă a cererii de servicii online înregistrată în timpul pandemiei cu coronavirus. 

Retailerul online eMAG a anunțat anul trecut că realizează o nouă investiție în dezvoltarea capacităților logistice: un nou centru logistic de 130.000 mp la km 19 al autostrăzii A1, investiția ridicându-se la 90 milioane de euro.

“Date fiind standardele de sustenabilitate ale proiectului, este foarte potrivit pentru strategia BERD pentru România, potrivit căreia banca va sprijini operaţiuni sustenabile şi verzi pentru creşterea competitivităţii companiilor locale, în toate sectoarele, inclusiv clădiri verzi şi sustenabile”, a declarat, în comunicat, Mark Davis, director regional BERD pentru România şi Bulgaria.

Pentru creditul sindicalizat de 37,55 milioane euro, semnat marţi la Bucureşti, Raiffeisen Bank şi BERD sunt aranjori principali mandataţi iniţiali, iar Alpha Bank este aranjor principal mandatat.

“Banca este mandră să sprijine eMAG ca lider al digitalizării în România şi în ţările ECE. Prin dezvoltarea serviciilor logistice, eMAG nu îşi va îmbunătăţi doar capacitatea proprie, dar va facilita şi dezvoltarea mai rapidă a IMM-urilor locale, ajutându-le să ajungă la clienţi şi pieţe la care altfel nu ar avea acces, cu costuri mai bune. Dezvoltarea platformei va servi şi interesele consumatorilor, care vor beneficia de produse mai variate, de mai buna calitate şi cu un preţ mai bun”, a spus Dirk Werner, Director BERD, Telecommunications, Media and Technology.

Creditul este parte dintr-un pachet de 73,4 milioane euro pentru finanţarea dezvoltării celui de-al doilea parc logistic al companiei, precum şi echiparea acestuia cu echipamente hi-tech.

“Tranziţia către o economie verde şi sustenabilă este un obiectiv strategic pentru noi şi angajamentul nostru este să sprijinim clienţii corporate pentru investiţii şi activităţi în această direcţie, pentru că este nu doar în beneficiul păstrării şi creşterii competitivităţii lor în regiune, dar ajută întreg ecosistemul economic şi social local, atât IMM-uri, cât şi consumatori”, a declarat Cristian Sporiş, vicepreşedinte pentru Corporate Banking Raiffeisen Bank.

Compania s-a angajat de asemenea să respecte standardele de certificare BREEAM Excellent pentru clădiri verzi, pentru optimizarea consumului de energie şi limitarea emisiilor de gaze de seră.

“Pentru a ne îndeplini misiunea, căutăm mereu căi prin care să deservim clienţii mai repede, mai ieftin şi mai bine, cu o gamă de produse tot mai mare. Această investiţie majoră, care se apropie de 100 de milioane de euro, este un pas important în această direcţie. Centrul logistic va fi un reper în regiune din punct de vedere al tehnologiei de ultimă generaţie şi al sustenabilităţii, va creşte capacitatea noastră de a depozita o gamă largă de produse şi va îmbunătăţi timpul de pregătire a comenzilor cu circa 90 de minute/comandă şi cu un cost mult redus”, a comentat Tudor Manea, CEO eMAG.

Fondată în anul 2000, eMAG este în prezent cel mai mare retailer online din România, cu o platformă care pune împreună clienţi, furnizori şi antreprenori din România, Bulgaria şi Ungaria. Ca răspuns la creşterea rapidă a cererii de servicii online înregistrată în timpul pandemiei cu coronavirus, compania îşi extinde capacitatea logistică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *