România atinge joi borna de 1.000 de kilometri de autostradă cu inaugurarea lotului Nuşfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania/ Porțiunea de drum are 13,5 kilometri și nu este conectată cu niciun alt drum rapid

sector Autostrada Transilvania / Chiribiș - Biharia sursa foto: captura video

Traficul pe lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei, va fi deschis joi, 21 septembrie, a anunțat miercuri într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

“Mâine (joi, 21 septembrie 2023, n.r.) dăm în circulaţie cei 13 km din Autostrada Transilvaniei. E vorba de secţiunea Nuşfalău – Suplacu de Bacău. Se ajunge, într-un final, după 30 şi ceva de ani de la Revoluţie, să atingem în sfârşit borna de 1.000 km de autostradă şi drum expres. Daţi-mi voie să închid cu o dorinţă: că pentru următorii 1.000 km sunt convins că nu se mai aşteaptă 30 şi ceva de ani ca să se atingă această bornă. În acest moment sunt contractaţi aproape 760 km de drum expres şi autostradă, deci contracte semnate. Asta înseamnă că sunt în derulare termenele de finalizare. Până la ultimul dintre ele, termenul este 2028. Deci, să zicem că, în cinci ani, ar trebui ca cel puţin aceşti 760 km să fie în plus. Mai mult decât atât, sunt încă 500 km, astăzi când vorbim, aflaţi în diverse stadii ale licitaţiilor înainte de semnarea contractelor, ceea ce ne face să fim optimişti că, până maxim în 2030, să atingem cealaltă mie de kilometri”, a spus Grindeanu.

Acesta a adăugat că “este absolut realizabil” ca “până la sfârşitul anului viitor să dăm în circulaţie minimum 250 km de autostradă şi drum expres în România”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Porțiunea respectivă are 13,5 kilometri, iar posibila inaugurare din această săptămână a fost anunțată zilele trecute de Asociația Pro Infrastructură.

”Luăm ţipla de pe muzeul A3 Nuşfalău-Suplacu de Barcău şi atingem borna 1000. Când? Din informaţiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată. Constructorul bibileşte ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este şi ea gata”, au transmis, duminică, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, termenul de finalizare, februarie 2023, a fost depăşit.

”Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mişcat rău la acest prim contract pe care l-a câştigat în România, dar nici nu a reuşit o performanţă notabilă. Mai mult, aşa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nuşfalău şi Porţ încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocraţiei aferente descărcării provizorii”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit acesteia, odată cu această inaugurare, atingem borna de 1000 kilometri aflaţi în exploatare.

”Contorizăm 968,31 km de autostradă la care se adaugă cei 39,85 km de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balş. 1008,16 km de drumuri de viteză şi… siguranţă. Aproximativ o treime din cei 3000 km cât ar trebui să avem în ţară pentru o reţea rutieră modernă”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

În același timp, scrie Europa Liberă, noul lot din Autostrada Transilvania nu se leagă cu niciun alt drum rapid, restul porțiunilor fiind încă în construcție. Iar cel mai devreme acest lucru s-ar putea întâmpla în 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ce folos daca aceste loturi nu duc nicăieri, izolate se vede că e multa incompetenta la cnair și MT lotueile se fac haotic in loc sa fie realizate în ordinea normala unul după altul, că sa se poată circula pe ele, așa stau in degradare.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.