Compania aeriană Ryanair a declarat joi că nu vede niciun risc ca Uniunea Europeană să introducă prețuri minime sau limite obligatorii pentru zboruri, deoarece ar lipsi de drepturi persoanele mai sărace, ceea ce ar face acest lucru imposibil din punct de vedere politic, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ministrul francez al transporturilor, Clement Beaune, a declarat săptămâna aceasta că va căuta sprijinul altor țări UE pentru un preț minim pentru zborurile din Europa, în încercarea de a reduce contribuția sectorului aviatic la schimbările climatice.

De asemenea, guvernul olandez a declarat în această lună că va continua planurile de limitare a numărului de zboruri pe aeroportul Schiphol din Amsterdam anul viitor, în așteptarea aprobării UE, în încercarea de a reduce poluarea fonică și emisiile de gaze cu efect de seră.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Cred că este imposibil din punct de vedere politic”, a declarat Eddie Wilson, șeful Ryanair DAC, cea mai mare companie aeriană din cadrul grupului, într-o conferință de presă, când a fost întrebat dacă ar putea fi introdus un preț minim la nivelul UE sau un plafon pentru transportul aerian în următorii 5-10 ani.

“Oamenii au nevoie de conectivitate pentru a zbura orice peste 5-600 de kilometri și pentru a ajunge rapid acolo, și nu este vorba despre vacanțe sau călătorii discreționare. Călătoria cu avionul este o necesitate pentru o mulțime de lucruri.”

Oficialii UE au declarat pentru Reuters că țări precum Olanda și Belgia susțin în principiu ideea franceză.

Cu toate acestea, Franța ar putea avea dificultăți în a obține un sprijin suficient în rândul altor țări UE, care includ națiuni insulare care se bazează pe transportul aerian și regiuni cu sectoare turistice susținute de zborurile low-cost.

Transportatorul economic Ryanair, cel mai mare transportator aerian din Europa după numărul de pasageri, consideră în schimb că industria aeronautică ar trebui să își reducă emisiile de carbon până la zero net, prin creșterea utilizării combustibililor de aviație sustenabili și prin pilotarea unor aeronave mai mari și mai puțin zgomotoase, a declarat Wilson.

“Nu se va face peste noapte și nu se va face prin lucruri cum ar fi ca francezii să apară pe prima pagină a ziarelor, spunând că vom interzice acest lucru, că vom introduce prețuri minime. Tot ceea ce se spune este că oamenii săraci nu pot călători și, în general, acest lucru nu este valabil în Franța”, a spus el.