Turiștii spun că vor reduce alte cheltuieli personale pentru a prioritiza călătoriile în 2024, majoritatea generațiilor indicând că motivul numărul unu pentru care vor călători în 2024 va fi să se odihnească și să se reîncarce, potrivit unui sondaj global realizat de Hilton și Ipsos.
Acesta este cel de-al treilea raport anual al Hilton privind tendințele: „Ce ne spun milenialii, generația Z, generația X și baby-boomerii despre călătorii în anul care urmează”. Pe lângă definirea preferințelor și pasiunilor călătorului din 2024, raportul aruncă o privire mai profundă asupra modului în care fiecare generație vede călătoriile – de la Gen Z, nativ digital, până la experimentații Baby Boomer.
În 2024, călătorii vor căuta experiențe coerente și fără întreruperi, hiperpersonalizate în funcție de nevoile lor, de la rezervări până la experiențele la proprietate. Optzeci la sută dintre călătorii globali intervievați au declarat că este important să își poată rezerva călătoria în întregime online, cu 86% dintre Millennials și 83% dintre Gen Zers în frunte – iar 76% dintre călătorii globali au declarat că apreciază aplicațiile de călătorie care reduc fricțiunea și stresul călătoriei.
Pe măsură ce își fac bugetul pentru 2024, călătorii se concentrează în primul rând pe experiențele culinare. Pe locul al doilea după experiențele culinare, 47% dintre călători vor prioritiza explorarea și aventura, Gen Zers și Millennials (52% pentru ambii) alocând mai mult buget pentru aceste tipuri de experiențe decât celelalte generații.
Modurile de lucru s-au transformat semnificativ în urma pandemiei – inclusiv schimbări în ceea ce privește momentul, locul și modul în care oamenii își desfășoară activitatea. Ca urmare, au apărut și s-au consolidat tendințele de afaceri, inclusiv combinația de călătorii de agrement și de afaceri, creșterea duratei sejururilor și popularitatea crescândă a piețelor secundare pentru întâlniri și evenimente. De fapt, mai mult de o treime dintre călătorii de afaceri din generația Z și Millennial spun că intenționează să prelungească o călătorie de afaceri pentru a se bucura de timp liber înainte sau după obligațiile de serviciu.
Sondajul Hilton și Ipsos a fost realizat în rândul a peste 10.000 de călători din nouă țări: Germania, Marea Britanie, Japonia și SUA, China, India, Mexic, Singapore și Emiratele Arabe Unite.