“Lupta” cu turismul excesiv: Barcelona scoate navele de croazieră în afara centrului orașului 

barcelona Foto: Pexels

În timp ce turismul excesiv continuă să afecteze orașele europene, o destinație a luat măsuri împotriva navelor de croazieră, restricționând accesul în port, transmite CNN.

Barcelona a închis terminalul său portuar din nordul orașului pentru traficul de croazieră, după ce a ajuns la un acord cu autoritățile locale pentru a muta navele mai departe de oraș.

Navele de croazieră trebuie acum să acosteze la cheiul Moll d’Adossat, care este cel mai îndepărtat de centrul orașului. Înainte de aceasta, navele foloseau și cheiul World Trade Center, care este prund în centrul orașului, la o stradă de La Rambla, celebra promenadă din Barcelona.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

În loc să debarce și să poată urca pe La Rambla în câteva minute, pasagerii se vor confrunta acum cu o drumeție de cel puțin 30 de minute pentru a părăsi zona portuară.

Măsura afectează aproximativ 340 de andocări de croazieră pe an, potrivit datelor publicate de autoritățile portuare.

Un nou spațiu public

Zona va fi acum recuperată de către oraș, o suprafață de aproape 150.000 de metri pătrați, inclusiv peste 2.000 de metri de chei, fiind acum desemnată ca fiind un “nou spațiu public”. Noua viață a cheiului va începe în toamna anului viitor și va fi deschisă tuturor, potrivit unei declarații a lui Lluís Salvadó, președintele Portului Barcelona.

Mutarea are loc în urma unui acord încheiat în 2018 între autoritățile portuare și consiliul municipal din Barcelona, pentru “a muta activitatea de croazieră departe de zonele urbane… făcându-le mai durabile”, au precizat autoritățile portuare într-o declarație.

Regula intră oficial în vigoare la 22 octombrie, dar ultima navă care a acostat acolo a fost deja și a plecat. World Navigator al companiei Mystic Cruises a trecut pe acolo pe 2 octombrie.

Luându-și rămas bun de la chei odată cu nava, Salvadó a declarat că acordul din 2018 promitea să “elimine externalitățile negative pe care [croazierele] le pot produce pentru rezidenți”.

Anterior, portul a închis un alt terminal de croazieră, Maremagnum, în acord cu consiliul. Cheiul, care este legat direct de Ciutat Vella, orașul vechi al Barcelonei, găzduiește acum restaurante, baruri, un club de navigație și un port de agrement, Acvariul din Barcelona și mall-ul Maremagnum.

De asemenea, Consiliul a redus numărul de terminale operaționale de la opt la șapte, a interzis liniilor de croazieră să acosteze la alte terminale și a introdus regula unei singure nave pe terminal, limitând numărul de nave acostate în oraș la șapte în același timp, la un moment dat.

Până în 2026, toate operațiunile de croazieră vor funcționa de pe cheiul Adossat. Pentru ca acest lucru să se întâmple, terminalul Barcelona South, situat tot pe cheiul World Trade Center, va fi închis.Portul intenționează apoi să electrifice cheiul Adossat, ceea ce înseamnă că navele ancorate pot fi alimentate cu energie chiar de la chei, în loc să pompeze emisii nocive.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: