Aproape 2.500 de șoferi de taxi din Franța au acuzat Uber de concurență neloială, susținând că activitatea gigantului de ride-hailing i-a făcut să piardă în medie 9.300 de euro pe an, informează Euronews.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Procesul a început vineri în Franța, șoferii de taxi cerând 455 de milioane de euro de la Uber.
Cei 2.480 de șoferi spun că reprezintă 8% din numărul total de taxiuri din țară și sunt susținuți de nouă sindicate de taximetriști în procesul lor împotriva companiei americane.

Aceasta este una dintre numeroasele dispute juridice cu care Uber a trebuit să se confrunte de la sosirea în Franța în 2011. În 2020, Curtea Supremă din Franța a dat dreptate unui fost șofer Uber, care a susținut că ar trebui să fie considerat angajat al companiei, nu liber profesionist.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Pe baza acelei hotărâri din 2020, taximetriștii din procesul de astăzi susțin că Uber refuză să aplice legislația franceză a muncii și beneficiază de avantaje neloiale. Ei sunt supuși unor reguli mai restrictive decât cei care dețin statutul de liber profesionist, susțin taximetriștii.

“Intenționăm să demonstrăm că Uber a pus în aplicare un sistem în care ilegalitatea este un principiu de funcționare, un sistem în care încălcarea legii este folosită ca mijloc de distrugere a pieței, în detrimentul concurenței”, a declarat pentru AFP avocatul taximetriștilor, Cédric Dubucq.

Dincolo de propria lor evaluare a unui prejudiciu mediu anual de 9.300 de euro pe șofer, reclamanții cer despăgubiri pentru daune psihologice.

Uber a declarat că cererea taximetriștilor este “nefondată” și “depășită”.

“Peste 35.000 de șoferi și taximetriști folosesc aplicația noastră pentru a genera venituri. Această acțiune este împotriva interesului unui întreg sector, precum și a șoferilor care doresc să rămână independenți, la fel ca mii de taximetriști francezi independenți”, a declarat un purtător de cuvânt al Uber.

Într-un caz judiciar separat, la începutul lunii octombrie, o curte de apel din Paris a decis că Uber trebuie să despăgubească 149 de șoferi de taxi din cauza concurenței neloiale legate de fosta sa aplicație UberPop.

Aceasta este una dintre numeroasele dispute juridice cu care Uber a trebuit să se confrunte de la sosirea în Franța în 2011,

În 2020, Curtea Supremă din Franța a dat dreptate unui fost șofer Uber, care a susținut că ar trebui să fie considerat angajat al companiei, nu liber profesionist.

Înalta instanță a țării a declarat că statutul de liber profesionist al șoferului Uber era “nesustanțial”.