Curtea de Apel București a amânat pentru luni, 23 octombrie, decizia la contestația constructorului Danlin împotriva UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii (A8). Danlin a pierdut la CNSC, iar CNAIR a semnat contractul pentru din PNRR Leghin – Târgu Neamț pe 20 septembrie pe baza deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, dar și pe asumarea omului de afaceri Dorinel Umbrărescu căruia CAB i-a mai „întors” lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Pentru Lotul UMB de pe A8, Ministerul Transporturilor începe deja exproprieri (detalii aici).
„Ora estimata: 9:00/ Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 23.10.2023. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 18.10.2023.
Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării 18.10.2023”, arată Decizia Curții de Apel București.
UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
Sursa: CNAIR
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni) ”, a declarat pe 19 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja două termene: 25 iulie și 7 septembrie, ultimul termen publicat fiind 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).