Autostrada Unirii: Opt oferte depuse pentru lotul PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, dar nu și de la UMB

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Opt oferte de la companii din Austria, Italia, Ungaria și Turcia au fost depuse pentru proiectarea și execuția Lotului 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului de pe Autostrada Unirii Târgu Mureș – Târgu Neamț, dar printre candidaturi nu se numără și constructorul român UMB care depusese ofertă pentru Lotul III. Contractul din PNRR are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.

Din cele opt oferte, cinci sunt de la constructori din Turcia, a transmis joi directorul CNAIR, Cristian Pistol.

„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A 8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3)

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
6. Strabag SRL (Austria);
7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
8. Webuild SPA – Milano (Italia).
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 24,4 de km. ai acestei secțiuni.
Contractul finanțat din PNRR are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Cristian Pistol.

Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Pentru secțiunea III Leghin-Târgu Neamț (29 km.) au depus oferte constructorii UMB, Danlin, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen (detalii aici).

Pentru secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) Avizul de Mediu a fost emis luna aceasta după care urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici și lansarea licitației pentru execuția lucrărilor.

Calendarul estimat pentru „capetele” din PNRR:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. mai dar peste tot sunt numai firme turcesti si italiene? si la drumuri si la digitalizarea drumurilor , tunele etc… Romania e atat de impotenta? nu se poate forma un consortiu romanesc care sa faca sa ramana banii in tara? ce tara de rahat am ajuns?

    • Nu vad unde e problema daca firmele serioase din strainatate construiesc autostrazi la noi. Doar nu suntem in sec 19 sa ne omoram intre noi ca vb alta limba!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.