Autostrada Unirii: UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț finanțat din PNRR. Ofertă cu 25% sub estimarea de cost CNAIR

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Constructorul român UMB a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, un lot cu o lungime de 30 de kilometri pe Autostrada Unirii (A8), a transmis miercuri, 19 iulie, directorul CNAIR Cristian Pistol. Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat Cristian Pistol.

Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 18 iulie, prelungit apoi în SEAP pentru 31 iulie. Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat rămâne 25 iulie, după cum Economedia a arătat aici.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat finalizarea procedurii de evaluare a pentru lotul 3 A8.

„A fost desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a Autostrăzii Târgu Mureș- Târgu Neamț (Leghin- Târgu Neamț). Pentru finalizarea celor 29,91 km ai acestei secțiuni a A8 (Autostrada Unirii) constructorul român desemnat are la dispoziție 30 de luni (6 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor) și suma de 1,56 de miliarde de (fără TVA) asigurați prin PNRR”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție. Termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 25 iulie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. UMB este singura companie care a dovedit că are un sistem managerial performant.
    Nu e de mirare că are cele mai mici prețuri având in vedere ca ține sub control costurile si că termină lucrările la termen sau înainte de termen. Este atât de simplu si atât de greu. Aici se face diferența.
    In rest numai de bine.

  2. Se va termina la timp dar va ramane un ciot!
    Celelalte tronsoane poate mai dupa 2030!😯
    Aici finantarea PNRR nu va mai ajunge!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.