STUDIU Cum este utilizat ChatGPT în România / La ce este folosită inteligența artificială și ce cred românii despre noua tehnologie

inteligenta artificiala / Pixabay sursa foto: Pixabay

Cei mai mulți români spun că folosesc ChatGPT în scop personal, de informare (84%), însă softul de inteligență artificială este folosit și în alte scopuri, cum ar fi educațional (35%) sau profesional (32%), se arată într-o cercetare dată publicității de Cult Research.  Compania de cercetare de piață a realizat recent un studiu cuprinzător privind utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) și a asistenților virtuali în viața de zi cu zi a oamenilor. Studiul a arătat că tehnologia AI și asistenții virtuali au devenit parte integrantă a societății noastre digitale, aducând transformări semnificative în domeniul interacțiunii om-calculator.

  • Dintre respondenții care au declarat că au interacționat cu un asistent virtual, cei mai mulți (59%) îl folosesc în scop de solicitare de informații pe diverse teme sau subiecte. Totodată, aproape o treime (28%) dintre cei chestionați susțin ca nu au interacționat niciodată cu un asistent virtual.
  • Aproape toți respondenții (98%) susțin că sunt familiarizați cu termenul de „inteligență artificială”, iar dintre aceștia cei mai mulți asimilează acest termen cu roboții, ChatGPT, tehnologie și computer.
  • ChatGPT este utilizat de către jumătate dintre respondenți, majoritatea fiind femei, cu vârste cuprinse 26 – 39 de ani. Cei care utilizează cel mai putin acest program sunt majoritar tot femei, din grupa de vârstă 40 – 55 de ani.
studiu cult research chat gpt
Sursa: Cult Research

Acest studiu s-a desfășurat online, prin intermediul CultIO, care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenți. Eșantionul a fost format din persoane cu vârste cuprinse între 18 – 55 de ani, din mediul urban, cu acces la Internet.

„Această tehnologie inovatoare are potențialul de a schimba complet modul în care interacționăm cu computerele și de a transforma diverse industrii și sectoare ale societății. Este important să înțelegem și să explorăm aceste oportunități pentru a beneficia pe deplin de ceea ce AI are de oferit”, explică Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
studiu ai avantaje dezavantaje
Sursa: Cult Research

Inteligența Artificială, cunoscută și sub acronimul „AI”, reprezintă o ramură a informaticii care vizează crearea de sisteme și tehnologii care pot simula și reproduce capacitățile inteligenței umane. AI utilizează algoritmi și modele matematice avansate pentru a înțelege, interpreta și rezolva probleme complexe, precum recunoașterea vocală și vizuală, învățarea automată și luarea deciziilor autonome. Această evoluție continuă a deschis noi orizonturi și a generat oportunități neexplorate în diverse industrii și sectoare ale societății.

Un aspect esențial al Inteligenței Artificiale este reprezentat de asistenții virtuali. Acești asistenți virtuali sunt aplicații software care pot interacționa cu utilizatorii umani și oferi asistență în diverse sarcini și activități. Aceștia pot fi prezenți pe dispozitive mobile și nu numai. Asistenții virtuali pot răspunde la întrebări, efectua sarcini, oferi informații personalizate și chiar simula o conversație umană.

Cult Research este o companie românească de cercetare de piață înființată în urmă cu 14 ani. Compania își propune să ofere soluții empatice de consultanță prin cercetare agilă ajutând companiile, instituțiile și organizațiile non-guvernamentale (inclusiv internaționale) să-și crească performanța adaptându-se mereu în funcție de nevoile consumatorului. Serviciile oferite se adresează unor domenii cât mai variate: agribusiness, banking, auto, comunicare, administrație publică, FMCG, retail etc.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: