Modul, măsura și cantitatea cumpărăturilor ar putea fi determinată, în mare parte, de vârsta fiecăruia, arată un studiu al companiei americane de cercetare și consultanță Forrester Research.
La începutul pandemiei, criza sanitară și auto-izolarea i-au făcut pe foarte mulți să cumpere prin intermediul online-ului. Odată cu ridicarea restricțiilor, majoritatea magazinelor, dacă nu au intrat în faliment, s-au redeschis. Potrivit biroului de cercetare, consumatorii se află în prezent într-o perioadă de reflecție. Oamenii își cântăresc acum mai bine alegerile când vine vorba de a achiziționa un lucru sau un serviciu și efortul depus în acest proces.
Studiul arată că consumatorii din generația Z sunt cei mai entuziasmați de cumpărături cu grupuri mai mari de prieteni și familie. Grupul în vârstă de până la 25 de ani poate aduce, de asemenea, cea mai mare schimbare în acest domeniu în momentul de față, se arată în studiu.
Millennials, pe de altă parte, adică adulții cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani, nu simt nevoia să se întoarcă la magazinele fizice și sunt mai înclinați spre cumpărăturile pe internet pentru a o evita cât mai mult posibil aglomerațiile.
Nu mai puțin de 40% dintre cei chestionați au indicat că acum se bucură mai puțin de cumpărături fizice, iar o treime nici nu mai simt nevoia să meargă la magazin, chiar și atunci când pandemia nu s-a mai resimțit atât de puternic, spun datele Forrester Research. Cu toate acestea, partea socială a procesului de achiziționare nu a fost complet uitată de către americani. 40% dintre consumatorii chestionați indică comoditatea și rapiditatea cumpărăturilor fizice.