“Revoluția” anunțată de Renault: Grupul francez plănuiește să scadă costurile industriale per vehicul cu 30-50% până în 2027/ Compania anunță fabricarea a opt vehicule noi în uzinele sale

renault Sursa foto: Renault

Costurile industriale per vehicul ale Renault ar urma să scadă până în 2027 cu 30% pentru vehiculele termice și cu 50% pentru vehiculele electrice, transmite grupul francez, care a anunțat lansarea unui plan de transformare profundă a sistemului său industrial, etapa de Revoluție a planului strategic Renaulution. Renault Group anunță fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. Sistemul industrial al Renault Group are peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor.

Planul va contribui, de asemenea, la reducerea timpului de dezvoltare a vehiculelor de la trei la doi ani.

„Re- Industry este un plan de transformare la 360°. Ne propunem să profităm de punctele noastre forte, să facem mult mai repede ceea ce facem deja bine, să îmbunătățim și să reinventăm întregul nostru sistem industrial. Această transformare a industriei își propune să facă sistemul nostru mai agil, mai bun, mai competitiv, ceea ce ne va permite, de asemenea, să răspundem mai rapid așteptărilor clienților noștri.” Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Rezultatele de calitate ale Grupului au înregistrat progrese remarcabile, cu un nivel de fiabilitate a vehiculelor care s-a triplat în doi ani, ceea ce le plasează la cele mai bune niveluri. Uzinele sale apar în mod regulat în fruntea clasamentului Harbour Report™, un studiu independent de referință în industria auto din întreaga lume și care permite compararea productivității site-urilor industriale. Renault Group se află în top 3 al producătorilor mondiali în ceea ce privește performanța energetică și emisiile industriale de CO2″, transmite compania. Grupul a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial și intenționează să rămână în avangarda domeniului prin accelerarea în continuare a digitalizării sistemului său industrial și prin consolidarea abilităților echipelor sale. Pornind de la aceste active, planul Re-Industry își propune să stimuleze toate domeniile clasice ale performanței industriale, reinventând în același timp producția și dezvoltând procese inovatoare. Acest lucru permite Grupului să vizeze un timp de fabricație de numai nouă ore pentru viitorul Renault 5.

Cu 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și trei miliarde pe zi, Metaverse-ul industrial al Renault Group asigură o producție mai rapidă și mai bună, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale, susțin reprezentanții companiei. În 2023, Metaverse a permis grupului să economisească 270 de milioane de euro, în special pentru întreținerea predictivă a instalațiilor. Conectarea tuturor stațiilor de lucru și, mai larg, a întregului ecosistem (transport, furnizori etc.) este un factor cheie care permite Renault Group să urmărească o reducere cu 60% a timpilor de livrare a vehiculelor și să diminueze la jumătate amprenta de carbon a producției sale de vehicule.

De asemenea, inteligența artificială face posibilă o abordare predictivă a consumului de energie și reducerea cu 20% a consumului siturilor industriale ale Grupului. Cu portalul Ecogy, de exemplu, o soluție agilă și conectată dezvoltată intern, tot consumul este monitorizat în mod constant, iar reacția în caz de abatere este imediată. Renault Group urmărește o reducere cu 40% a consumului de energie al site-urilor sale industriale până în 2025 și a parcurs deja jumătate din drumul pentru îndeplinirea acestui obiectiv începând din 2019. În ceea ce privește emisiile de la site-urile sale industriale, obiectivul declarat al Grupului este să atingă nivelul Zero Carbon Net încă din 2025 pentru polul ElectriCity, precum și pentru uzina Cléon, din 2030 pentru site-urile din Europa și în 2050 pentru toate uzinele sale din întreaga lume.

Astăzi, sistemul industrial al Renault Group are peste 300 de aplicații operaționale de inteligență artificială legate de analiza imaginilor sau sunetelor. De exemplu, aplicația POK.AI.OK încorporează concepte de inteligență artificială într-un sistem de control vizual industrial autonom, de înaltă performanță. Accesibil și intuitiv, acest sistem răspunde provocărilor tot mai mari ale controlului calității, conformității și trasabilității. Implementat pe mai multe site-uri și cazuri de utilizare, a avut deja un impact pozitiv asupra productivității și calității. Conformitatea și trasabilitatea anvelopelor în timpul montării lor în fabrică sunt astfel asigurate cu fiabilitate și eficiență sporite.

Obiectivul este creșterea la 3.000 de aplicații până în 2025. Aceste diverse proiecte vor sprijini și aplicarea la nivel industrial a noilor tehnologii precum „Software Defined Vehicle”, electronica de putere, asamblarea de baterii și motoare electrice. De asemenea, va contribui, prin viteza de procesare, la reducerea timpului de industrializare a vehiculelor.

UN SISTEM INDUSTRIAL TOT MAI FLEXIBIL ȘI AGIL

Un alt element cheie al competitivității unui sistem industrial: agilitatea și flexibilitatea acestuia. Renault Group anunță astfel fabricarea a opt vehicule noi marca Renault în uzinele sale. La uzina din Curitiba, alături de Renault Kardian, Renault Group va produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară. În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul anunță fabricarea a patru noi modele până în 2027. Impulsionat de optimizarea capacităților sale de producție și de introducerea de linii flexibile în urmă cu câțiva ani, sistemul industrial al Grupului câștigă în agilitate, viteză și capacitate de fabricație a unor noi modele. Grupul a redus astfel la jumătate investițiile industriale în ultimii patru ani și va putea lansa nu mai puțin de 12 modele noi în 2024. Cu o adaptabilitate excepțională, sistemul industrial al Grupului oferă un răspuns dinamic la nevoile în schimbare ale pieței, asigurând producția unor vehicule inovatoare care răspund celor mai înalte așteptări.

Planul de transformare a sistemului industrial al Renault Group reafirmă angajamentul Grupului față de inovare și mobilitatea viitorului, asigurând în același timp o activitate durabilă în uzinele sale. Prin reinventarea modului său de organizare a producției, Grupul este pregătit să facă față provocărilor pieței, oferind în același timp vehicule care vor defini următoarea eră a industriei auto.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: