Ponderea maşinilor electrice vândute în România ar putea ajunge până la 68% din total vânzări în 2030, estimează președintele APIA

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Ponderea maşinilor pur electrice vândute în România ar putea ajunge până la 68% din total vânzări în anul 2030, a declarat preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Dan Vardie, la un eveniment dedicat mobilităţii sustenabile, citat de Agerpres.

“Dacă vorbim de evoluţia electro-mobilităţii în industrie, un posibil scenariu este ca, în anul 2030, 68% din numărul total de maşini vândute în România ar putea fi pur electrice, 11% ar putea fi plug-in hibride şi undeva până în 20% maşini altele decât plug-in hibride sau maşini electrice. Această matrice a fost făcută înainte să apară nişte informaţii foarte importante vizavi de noile tehnologii de decarbonizare. Astăzi, Europa e undeva la 14-15% maşini electrice noi din total înmatriculări, în timp ce România se află la aproximativ 11%”, a menţionat şeful APIA.

Conform reprezentantului APIA, acordarea eco-bonusurilor ar trebuie să tindă spre zero, până în anul 2023.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Din păcate, anul 2023 nu aduce o piaţă mai mare sau egală cu cea din 2019, ca să fie foarte clar. Deci, când cineva spunea în anul 2020 că ne va lua nişte ani de zile să ieşim din pandemie, probabil că mulţi spuneau Domnule, nu se poate, o să fie mai repede’. Iată că avem aici cifre care ne arată că, într-adevăr, nu e atât de simplu. Prognoza arată că vom avea în jur de 40.000 de maşini verzi la final de an, dar în realitate or să fie ceva mai puţine, întrucât la maşini electrice lucrurile nu au evoluat în ritmul pe care noi l-am sperat. Pentru maşinile electrificate, maşinile electrice, lucrurile sunt şi mai spectaculoase (…) O propunere APIA care a fost discutată cu Ministerul Mediului este despre cum ar fi normal, firesc şi important pentru consumatori, nu doar pentru industrie, ca să evolueze aceste eco-bonusuri, să ajungă, în anul 2030, la zero. Aş vrea să vă spun că este un fenomen deja început în foarte multe ţări, dacă nu în toate din Uniunea Europeană. Motivul este acela că, evident, trebuie să găsim un moment al adevărului în care oamenii să cumpere, să aleagă, dacă aleg maşini electrice, nu doar pentru că cineva, adică statul, le dă nişte bani, ci pentru că chiar se identifică cu această formă de mobilitate”, a spus Vardie.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a organizat, joi, Forumul Mobilităţii Sustenabile, la care au fost prezenţi executivi ai companiilor din domeniul mobilităţii, reprezentanţi ai Comisiei Europene şi ai Parlamentului Europei, precum şi ai Guvernului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: