Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Majoritatea tinerilor din Generaţia Z (cu vârste între 18 şi 30 de ani) vizează să devină antreprenori, iar principala motivaţie pentru această decizie o reprezintă programul flexibil şi lipsa unui şef, reiese din rezultatele unui sondaj derulat în cadrul proiectului “Practică inteligent dezvoltarea ta!”, implementat la nivelul Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti și citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte sursa veniturilor, respondenţii au declarat, în proporţie de 70%, că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinţi, în timp ce la capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievaţi au menţionat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. De asemenea, în topul cheltuielilor se află hainele şi divertismentul.

Conform cercetării, printre cele mai importante aspiraţii au fost nominalizate: independenţa financiară – în cazul a 71% dintre participanţii la studiu, sănătatea (63,2%) şi reuşita în carieră (60%).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În plus, nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber şi întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale celor chestionaţi.

Întrebaţi care sunt lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menţionat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficienţa banilor raportat la nevoile lor.

Chestionaţi cu privire la modalitatea şi preferinţele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagram ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp.

La nivel general, 85% dintre tinerii din Generaţia Z au declarat că vor devină antreprenori, unul dintre motive fiind programul flexibil şi lipsa unui şef.

Studiul citat a fost efectuat în perioada mai – iunie 2021, în parteneriat cu agenţia de comunicare şi relaţii publice, United Media Corporation, şi a inclus 171 de respondenţi, tineri aparţinând generaţiei Z, studenţi înscrişi în grupul-ţintă al proiectului, din cadrul ASE şi nu numai, cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani.

ASE din Bucureşti derulează, în perioada 22 septembrie 2020 – 21 septembrie 2022, proiectul “Practică inteligent dezvoltarea ta”, co-finanţat prin Programul Operaţional Capitalul Uman, 2014 – 2020; Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe.