Generația Z: 85% dintre tineri spun că vor să fie antreprenori, pentru programul flexibil şi lipsa unui şef/ 70% primesc cea mai mare parte a banilor de la părinţi (Sondaj)

tanar, tineri, angajati, mileniali Sursa foto: Annie Spratt / Unsplash

 

Majoritatea tinerilor din Generaţia Z (cu vârste între 18 şi 30 de ani) vizează să devină antreprenori, iar principala motivaţie pentru această decizie o reprezintă programul flexibil şi lipsa unui şef, reiese din rezultatele unui sondaj derulat în cadrul proiectului “Practică inteligent dezvoltarea ta!”, implementat la nivelul Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti și citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte sursa veniturilor, respondenţii au declarat, în proporţie de 70%, că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinţi, în timp ce la capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievaţi au menţionat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. De asemenea, în topul cheltuielilor se află hainele şi divertismentul.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Conform cercetării, printre cele mai importante aspiraţii au fost nominalizate: independenţa financiară – în cazul a 71% dintre participanţii la studiu, sănătatea (63,2%) şi reuşita în carieră (60%).

În plus, nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber şi întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale celor chestionaţi.

Întrebaţi care sunt lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menţionat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficienţa banilor raportat la nevoile lor.

Chestionaţi cu privire la modalitatea şi preferinţele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagram ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp.

La nivel general, 85% dintre tinerii din Generaţia Z au declarat că vor devină antreprenori, unul dintre motive fiind programul flexibil şi lipsa unui şef.

Studiul citat a fost efectuat în perioada mai – iunie 2021, în parteneriat cu agenţia de comunicare şi relaţii publice, United Media Corporation, şi a inclus 171 de respondenţi, tineri aparţinând generaţiei Z, studenţi înscrişi în grupul-ţintă al proiectului, din cadrul ASE şi nu numai, cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani.

ASE din Bucureşti derulează, în perioada 22 septembrie 2020 – 21 septembrie 2022, proiectul “Practică inteligent dezvoltarea ta”, co-finanţat prin Programul Operaţional Capitalul Uman, 2014 – 2020; Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: