Compari.ro, cel mai mare website de comparare a prețurilor din România, a publicat recent studiul privind obiceiurile și intențiile de cumpărături de Crăciun ale românilor. Potrivit acestuia, un sfert dintre respondenți vor plăti peste 1.000 de lei pentru cadourile de Crăciun, potrivit comunicatului de presă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform studiului, cei mai mulți dintre respondenți au pus deoparte un buget important pe cadourile de Crăciun, în condițiile în care o inflație care durează de un an nu pare să le diminueze apetitul pentru cheltuieli. 51% dintre respondenți spun că vor plăti în 2023 o sumă similară cu cea de anul trecut. Aproape 20% sunt dispuși să meargă chiar mai sus decât anul trecut cu cheltuielile. Un sfert (26,22%) recunosc că bugetul lor va fi redus în acest sezon, comparativ cu cel din 2022.

„Doar 8% dintre persoanele cuprinse în sondaj au mijloacele financiare pentru a aloca mai mult de 4.000 de lei, în timp ce aproape o treime (32,75%) sunt dispuse să depășească pragul de 1000 de lei. O altă treime va rămâne în limita a 200-600 lei. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre respondenți vor plăti minimum 600 RON pentru toate cadourile de Crăciun”, transmite studiul.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Consumatorii sunt mai atenți la ce cadouri cumpără

Consumatorii par să fie foarte conștienți de impactul inflației, deoarece sunt atenți la prețuri. 55% dintre respondenți spun că vor profita de ofertele speciale, 22% spun că se vor orienta către cadouri mai puțin costisitoare, iar 13% vor folosi cupoane de reducere, se arată în studiul Compari.ro.

Cu toate acestea, ei nu sunt atât de dispuși să facă reduceri la calitate. 64% încă se uită la calitatea produselor și mai puțin de jumătate (43%) vor avea ca factor cheie de decizie prețul. Recenziile online ale altor utilizatori sunt menționate ca factor în decizia de cumpărare de 30% dintre respondenți.

Cumpărăturile online pentru cadourile de Crăciun apar în majoritatea răspunsurilor – 50% dintre respondenți își vor cumpăra cadourile din magazinele online sau doar online. Doar o minoritate de 5% va vizita exclusiv magazinele tradiționale. Se pare că există o corelație între grija pentru buget, vânătoarea de reduceri și momentul cumpărăturilor, deoarece respondenții cumpără cadourile pe tot parcursul anului (17,61%), în noiembrie (25%) și decembrie (35%), doar 9% dintre ei achiziționând cadouri în ultimul moment.

Studiul a fost realizat cu ajutorul unui sondaj online (CAWI) pe un eșantion de 1.000 de respondenți, utilizatori ai site-ului compari.ro, la nivel național.