Guvernul italian studiază un plan de 930 de milioane de euro (1 miliard de dolari) pentru a încuraja oamenii să își predea mașinile pe benzină sau diesel și să cumpere în schimb vehicule electrice, potrivit unui proiect consultat de Bloomberg.
Pachetul, aflat în discuție la Ministerul Industriei, ar include stimulente financiare în valoare de până la 13.750 de euro pentru a permite cetățenilor cu un venit anual mai mic de 30.000 de euro să renunțe la modelele Euro 2, care au o vechime de peste 20 de ani, în favoarea unor mașini electrice noi.
Scopul, potrivit documentului, ar fi acela de a “schimba parcul auto al Italiei, care este unul dintre cele mai vechi din Europa, cu cel puțin 11 milioane de mașini EURO 3 sau vehicule de categorie inferioară”. De asemenea, planul ar urma să “sprijine familiile cu venituri mici și achiziționarea de mașini fabricate în țară”.
Planul va fi prezentat în cadrul unei întâlniri cu reprezentanții sectorului auto la 1 februarie, potrivit unui purtător de cuvânt al ministerului industriei.
Înmatriculările de mașini noi în Italia au crescut cu 19% în 2023, până la aproximativ 1,57 milioane de unități, potrivit datelor Ministerului Transporturilor publicate marți. Cota de piață a vehiculelor electrice din Italia este mai mică decât în alte economii europene majore.
În același timp, după ani de vânzări în creștere, în Europa se răspândesc semne de încetinire a adoptării mașinilor electrice. Audi, deținut de Volkswagen, își reduce planurile de lansare a vehiculelor electrice pentru a evita împovărarea fabricilor și a dealerilor pe fondul creșterii mai lente a vânzărilor. În octombrie, directorul financiar al Mercedes-Benz Group AG a descris concurența în domeniul vehiculelor electrice ca fiind “brutală” și nesănătoasă.
Este puțin probabil ca Uniunea Europeană să își atingă obiectivele privind vehiculele electrice de la sfârșitul deceniului dacă blocul nu își îmbunătățește politica industrială și dacă producătorii auto nu reușesc să lanseze în curând vehicule electrice mai ieftine, au declarat analiștii băncii Citi într-o notă.