Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut în 2023, însă înmatriculările de automobile electrice au încetinit semnificativ

masini flota auto leasing

Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut în 2023, arată datele oficiale publicate joi, însă înmatriculările de automobile electrice au încetinit semnificativ, pe fondul inflaţiei şi terminării unui program de subvenţii guvernamentale, transmite AFP, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a informat că un număr total de 2,84 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate anul trecut, în creştere cu 7,3% comparativ cu 2022.

În funcţie de motorizare, vânzările de autovehicule echipate cu motoare pe benzină au înregistrat cea mai mare creştere, cu un salt de 13,3% comparativ cu 2022, până la 979.000 de unităţi. Graţie acestei creşteri puternice, cota de piaţă a automobilelor echipate cu motoare pe combustie (benzină şi motorină) a crescut după mai mulţi ani de declin.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În schimb, vânzările de vehicule pe baterie au înregistrat o creştere mai modestă de 11,4% până la 524.000 de unităţi, în timp ce vânzările de automobile hibride de tip plug-in s-au redus la jumătate, până la 176.000 de unităţi.

La finele lui 2022 consumatorii germani s-au grăbit să profite de subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de modele hibride, înainte ca aceste subvenţii să fie eliminate. Ulterior, la începutul lunii septembrie 2023, guvernul de la Berlin a lăsat să expire subvenţiile companiilor pentru vehiculele complet electrice, iar la mijlocul lunii decembrie a pus capăt în mod brusc unei scheme de susţinere a consumatorilor. Eliminarea programelor de subvenţii a afectat şi mai mult piaţa automobilelor electrice, vânzările de modele pe baterie fiind în scădere în ultimele luni.

Lipsa sprijinului statului “va conduce la un declin în înmatriculările de vehicule electrice noi în acest an”, susţine analistul EY, Constantin Gall. “Piaţa pentru autoturisme electrice nu stă încă pe propriile sale picioare ci depinde de subvenţiile guvernamentale”, a adăugat Gall.

Industria auto din Germania, un pilon al celei mai mari economii europene, a reuşit să înregistreze o modestă revenire după închiderile şi problemele pe lanţurile de aprovizionare provocate de pandemie în ultimii ani. Dar cu toate acestea vânzările rămân sub nivelul de dinainte de pandemie, iar perspectivele s-au înrăutăţit pe măsură ce inflaţia ridicată majorează costurile de producţie şi erodează puterea de cumpărare a gospodăriilor, ceea ce a dus la diminuarea cererii.

Creşterea economică modestă preconizată pentru acest an înseamnă că 2024 va fi un alt “an pierdut” pentru industria auto, a mai spus Constantin Gall.