Deblocarea contractului pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) este tot mai departe după ce Strabag a atacat la Curtea de Apel București decizia CNSC, deși îi era favorabilă. Nurol (Turcia) constructorul desemnat câștigător pe Lotul I PNRR Târgu Mureș -Miercurea Nirajului are termen la CAB pe 18 ianuarie 2024, când speră să fie ,,întoarsă” decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor din 14 decembrie 2023 (detalii aici), dar contestația înregistrată de Strabag pe 8 ianuarie 2024 complică și mai mult ecuația ultimului contract rutier din PNRR încă nesemnat, ba chiar foarte departe de atribuire. Însă, nu este exclus ca Instanța să conexeze dosarele pentru o soluție unitară fără ,,răsturnări de situație”. Totuși, în peste 90 % din cazuri, Curtea de Apel București menține deciziile CNSC. Rămâne de văzut dacă oficialii CNAIR vor decide desemnarea unui nou constructor sau vor aștepta decizia/deciziile la contestațiile Nurol/Strabag.
În totală contradicție cu situația reală, promisiunea șefului CNAIR, Cristian Pistol de semnare a contractului …„în cel mai scurt timp”/,, Contractul pentru proiectarea și execuția celor 24,4 km dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (ultimul contract finanțat prin PNRR) parte a A8 , urmează să fie semnat în scurt timp, după reevaluarea ofertelor”, a transmis Pistol pe 2 ianuarie 2024.
Contestația Strabag la contractul PNRR pentru lotul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (25 km.) a fost înregistrată în termenul legal de 30 de zile, arată datele pe care le-a consultat Economedia. În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice, CNAIR a estimat termenul 7 februarie 2024 pentru reevaluarea ofertelor.
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectarea și construirea lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie 2023, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.
„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.
„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie 2023, Cristian Pistol.
Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei. De la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.
Contestația Strabag a fost admisă ,,în parte” la CNSC :