Vânzările grupului Volkswagen au crescut anul trecut cu 12% până la 9,24 milioane de vehicule, a anunţat marţi cel mai mare constructor auto european, ceea ce sugerează o revenire după pandemie pe fondul diminuării blocajelor pe lanţurile de aprovizionare, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Obiectivul pe care şi l-a propus iniţial Volkswagen pentru anul 2023 a fost livrarea unui număr cuprins între 9 şi 9,5 milioane de vehicule.

După izbucnirea pandemiei, vânzările grupului german au scăzut până la un minim de 8,3 milioane de unităţi în 2022, de la 9,3 milioane de unităţi în 2022, pe fondul problemelor de aprovizionare precum criza de cipuri şi războiul din Ucraina.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Vânzările Volkswagen Group au crescut anul trecut pe toate regiunile globului, însă cel mai modest avans s-a înregistrat pe piaţa din China, unde livrările au crescut cu doar 1,6% până la aproximativ 3,2 milioane de unităţi. Volkswagen, care odată era lider pe cea mai mare piaţă auto din lume, a pierdut teren în faţa producătorilor de automobile electrice BYD şi Tesla.

“Nu doar cota de piaţă contează. Profitabilitatea continuă să fie principala noastră prioritate”, a precizat directorul general de la Volkswagen Group China, Ralf Brandstaetter.

Grupul german a ţinut să sublinieze faptul că vânzările realizate în China de marca sa de lux Audi au crescut c 13,5% până a 728.600 de unităţi în 2023.

De asemenea, la nivelul întregului grup Volkswagen, vânzările de automobile electrice pe baterie au crescut 35% anul trecut până la 770.000 de unităţi, echivalentul a 8,3% din toate vânzările grupului, comparativ cu 6,9% în 2022.

Volkswagen Group urmează să dea publicităţii vineri cifre detaliate privind vânzările realizate de fiecare marcă din portofoliul grupului în fiecare regiune a globului. Conferinţa de presă dedicată prezentării rezultatelor complete ale grupului Volkswagen este programată a avea loc în data de 13 martie