Boeing va suplimenta inspecţiile de calitate pentru avioanele 737 MAX, după desprinderea în aer a unui panou de uşă la un avion nou MAX 9, al companiei Alaska Airlines, la începutul acestei luni, a declarat luni şeful diviziei de avioane comerciale a grupului, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Producătorul de avioane va trimite, de asemenea, o echipă la furnizorul Spirit AeroSystems, care fabrică şi instalează uşa implicată în incident, pentru a verifica şi a aproba activitatea Spirit înainte ca fuzelajele să fie trimise la unităţile de producţie ale Boeing din statul Washington, Stan Deal, a declarat preşedintele Boeing Commercial Airplanes într-o scrisoare către angajaţii Boeing.
Noile măsuri ale Boeing vin după ce Administraţia Federală pentru Aviaţie a SUA a extins vineri consemnarea la sol a 171 de avioane MAX 9, pe termen nelimitat, pentru noi verificări de siguranţă.
Numai după ce vor fi inspectate 40 de avioane, agenţia va analiza rezultatele şi va determina dacă siguranţa este adecvată pentru a permite avioanelor MAX 9 să îşi reia zborul, a spus FAA.
Pe lângă inspecţiile prizelor de fixare a uşii, echipele Boeing vor efectua verificări în alte 50 de puncte din procesul de producţie al Spirit, a spus Deal.
Între timp, atât Boeing, cât şi Spirit îşi vor deschide facilităţile de producţie ale avioanelor 737 clienţilor companii aeriene, pentru ca transportatorii să facă propriile inspecţii.
”Colaborăm fără probleme cu Boeing în implementarea Sistemului de Management al Calităţii (QMS) al FAA, în producţia şi fabricarea 737 MAX 9”, a declarat un purtător de cuvânt al Spirit într-o declaraţie pentru Reuters.
Boeing va organiza, de asemenea, sesiuni pentru angajaţi despre managementul calităţii şi va aduce o terţă parte pentru a efectua o evaluare independentă a procesului său de producţie, a spus Deal. Alaska Airlines a declarat că ”s-a angajat într-o conversaţie sinceră” cu CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, şi cu echipa de conducere a producătorului de avioane, cu privire la acţiunile de îmbunătăţire a calităţii.
”Salutăm şi apreciem angajamentele specifice ale Boeing de a consolida asigurarea şi controalele calităţii în fabricile lor şi la Spirit AeroSystems”, a spus Alaska Airlines.
FAA a refuzat să comenteze.
Deal a spus că acţiunile prezentate în scrisoare sunt separate de investigaţia în curs a FAA şi planurile de a spori supravegherea producţiei MAX.
Cu toate acestea, înainte ca noile avioane MAX 9 să fie livrate, Boeing ”va efectua aceleaşi inspecţii amănunţite ale sistemele de fixare a uşile, aşa cum sunt impuse de FAA”, a scris Deal.
Autoritatea de reglementare a anunţat săptămâna trecută că va audita, de asemenea, linia de producţie şi furnizorii Boeing 737 MAX 9 şi va lua în considerare ca o entitate independentă să preia anumite responsabilităţi de certificare a aeronavelor pe care FAA le-a atribuit anterior producătorului de avioane.
Boeing şi-a mărit numărul de inspectori de calitate cu 20% din 2019 şi intenţionează să facă investiţii suplimentare în unităţile sale de calitate, a scris Deal.
”Tot ceea ce facem trebuie să se conformeze cerinţelor din QMS. Orice mai puţin este inacceptabil. Prin acest standard trebuie să operam pentru a oferi clienţilor noştri şi pasagerilor lor încredere deplină în avioanele Boeing”, a scris Deal.
United Airlines şi Alaska Airlines au anulat toate zborurile MAX 9 până marţi. United Airlines a refuzat să comenteze luni acţiunile Boeing.