Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, o nouă verificare inopinată pe lotul Aktor de pe A 0 : grecii nu sunt mobilizați nici în vreme de primăvară/Ministrul Grindeanu, promisiuni pentru finalizarea lotului 3 la sfârșitul verii

Scrioșteanu A 0 Aktor

Compania Aktor (Grecia), constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Sud nu lucrează conform angajamentelor de mobilizare nici măcar pe vremea de primăvară de la începutul lunii februarie 2024, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu după o nouă verificare inopinată a lotului 3 Bragadiru (DN 6)- A 1 Autostrada București -Pitești (Joița). Mobilizarea insuficientă de pe șantier a fost constantă din vara anului trecut și până în prezent, deși Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări, în urma discuțiilor cu managementul Aktor (Intrakat) că lucrările vor fi accelerate, iar lotul de 18 km. va fi terminat până la sfârșitul verii după cum Economedia a explicat aici.

Secretarul de stat Scrioșteanu, responsabil cu proiectele de autostradă și drum expres nu a mai anunțat nici procentul de execuție (sub 60 %, conform raportului CNAIR) și nici resursele de pe șantier (drumari/utilaje) așa cum se întâmpla în prima jumătate a anului 2023 când Aktor lucra mai bine, compania fiind amenințată cu rezilierea contractului. Din imaginile publicate se observă personal de la Baxcom, constructor din Suceava (probabil în subcontractare).

,,Mobilizare sub angajamentul promis și sub așteptări pe Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A 0 

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Am fost, din nou, într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 3 al Autostrăzii Bucureștiului A 0, pentru a constata evoluția lucrărilor de la ultima vizită efectuată, de acum 2 săptămâni.Stadiul lucrărilor pe acest lot sudic este următorul:
La pasajul pe autostradă peste A1 București – Pitești încă nu a început montarea grinzilor metalice, deși acestea sunt asamblate la sol, în schimb au fost aduse primele predale necesare acestui pasaj, predale care sunt produse în organizarea de șantier a acestui lot
La pasajul peste CF Bucureşti – Craiova se instalează aparatele de reazem, iar în perioada următoare va fi livrat în șantier și tablierul metalic aferent
La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla) au fost finalizate toate infrastructurile, iar în următoarea perioadă se poate trece la montarea grinzilor
La pasajul pe autostradă peste DJ601 (comuna Ciorogârla) au fost montate aparatele de reazem
La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla se execută lucrări premergătoare instalării aparatelor de reazem și a grinzilor prefabricate
La pasajul peste autostradă pe DC126 (Clinceni) au fost forați, armați și turnați piloții și se execută lucrări de armare a radierului culeei C1
La pasajul peste autostradă pe DC125 (Țegheş), au fost forați, armați și betonați 26 din 36 piloți și se lucrează la relocarea utilităților pentru finalizarea piloților
La pasajul peste autostradă pe DC128 (Dârvari) au fost finalizate infrastructurile pilelor și culeelor
La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla) se execută lucrări de armare și cofrare a culeei C1
Continuă lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii
Continuă lucrările de realizare a șanțurilor pereate și a drenului median
Continuă relocarea rețelelor de utilități pe amplasamentul șantierului – gaze, apă canal și telecomunicații, dar încă nu au început relocarea rețelelor electrice
Se realizează verificări de capacitate portantă, grade de compactare, prelevare și încercări specifice pentru betoanele turnate
– Sunt realizate 340 grinzi din beton armat din totalul de 560
A început în șantier producția de predale pentru structuri
Se realizează platforma stațiilor pentru producția balastului stabilizat (1 stație), asfaltului (2 stații) și a betonului (2 stații) în șantier. Ritmul constructorului pe acest șantier nu este încă mulțumitor, iar mobilizarea de până în prezent nu este încă pe măsura angajamentelor promise. Încă este posibil ca acest lot să fie finalizat în acest an, doar dacă antreprenorul își va respecta angajamentele luate și va suplimenta toate resursele alocate, în așa fel încât să se intre într-un ritm de lucru accelerat.” – Ionel Scriosteanu.

Pe 30 ianuarie, Sorin Grindeanu se arăta încrezător că Aktor termină, totuși lucrările : ,,Eu chiar zilele trecute am mers în zonă…e un pic de mobilizare, nici vremea nu e cea mai potrivită pentru lucrări pe șantier. Am avut o discuție săptămâna trecută cu conducerea (n.r Aktor) din România și cu cea din Grecia împreună cu directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Ei s-au angajat ca până la sfârșitul verii, deci nu aprilie-mai să termine acest tronson. Și-au asumat progres și o să-l rog pe domnul Pistol să îl transmită, nu văd de ce nu ar fi public….și-au asumat un progres lunar care să-i ducă la finalul verii la terminarea tronsonului care ar lega A 1 București-Pitești de celelealte două loturi de pe A 0 (până la A 2). Împreună cu colegii de la CNAIR stăm în evaluare să vedem dacă se pot ține de termen. Au posibilitatea să se țină de acest angajament.” a transmis Grindeanu.

În privința loturilor Alsim Alarko (Turcia), Sorin Grindeanu a transmis că, ,,probabil, în funcție de vreme, la sfârșit de februarie, început de martie se va circula până la DN 4 (Popești-Leordeni).”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu stiu ce mai asteapta cei de la CNAIR. Este clar ca cei de la Aktor ii sfideaza si ii mint cu nerusinare. Acest contract a avut intarzieri inca din etapa proiectarii. Ar fi trebuit sa fie un semnal de alarma clar pentru toata lumea ca executarea va avea aceeasi soarta. In niciun contract semnat cu cei de la Aktor lucrurile nu mers cum trebuie. Poate este momentul ca macar acest contract pentru lotul 3 Ao sud sa fie reziliat astfel incat sa transmita un semnal clar celor de la Aktor ca asa nu se mai poate.

  2. Aktorii știu prea bine că autorităților nu le dă mâna să rezilieze acest contract și acționeză așa cum pot ei – târâș-grăpiș. Adică, îi doare la bască!
    Știrea zilei este alta: CNSC a admis în parte contestația celor de la Ozaltin (în litigiu cu CJ Prahova) și a dispus „remedierea”.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.