Compania Aktor (Grecia), constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Sud nu lucrează conform angajamentelor de mobilizare nici măcar pe vremea de primăvară de la începutul lunii februarie 2024, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu după o nouă verificare inopinată a lotului 3 Bragadiru (DN 6)- A 1 Autostrada București -Pitești (Joița). Mobilizarea insuficientă de pe șantier a fost constantă din vara anului trecut și până în prezent, deși Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări, în urma discuțiilor cu managementul Aktor (Intrakat) că lucrările vor fi accelerate, iar lotul de 18 km. va fi terminat până la sfârșitul verii după cum Economedia a explicat aici.
Secretarul de stat Scrioșteanu, responsabil cu proiectele de autostradă și drum expres nu a mai anunțat nici procentul de execuție (sub 60 %, conform raportului CNAIR) și nici resursele de pe șantier (drumari/utilaje) așa cum se întâmpla în prima jumătate a anului 2023 când Aktor lucra mai bine, compania fiind amenințată cu rezilierea contractului. Din imaginile publicate se observă personal de la Baxcom, constructor din Suceava (probabil în subcontractare).
–La pasajul pe autostradă peste A1 București – Pitești încă nu a început montarea grinzilor metalice, deși acestea sunt asamblate la sol, în schimb au fost aduse primele predale necesare acestui pasaj, predale care sunt produse în organizarea de șantier a acestui lot
–La pasajul peste CF Bucureşti – Craiova se instalează aparatele de reazem, iar în perioada următoare va fi livrat în șantier și tablierul metalic aferent
–La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla) au fost finalizate toate infrastructurile, iar în următoarea perioadă se poate trece la montarea grinzilor
–La pasajul pe autostradă peste DJ601 (comuna Ciorogârla) au fost montate aparatele de reazem
–La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla se execută lucrări premergătoare instalării aparatelor de reazem și a grinzilor prefabricate
–La pasajul peste autostradă pe DC126 (Clinceni) au fost forați, armați și turnați piloții și se execută lucrări de armare a radierului culeei C1
–La pasajul peste autostradă pe DC125 (Țegheş), au fost forați, armați și betonați 26 din 36 piloți și se lucrează la relocarea utilităților pentru finalizarea piloților
–La pasajul peste autostradă pe DC128 (Dârvari) au fost finalizate infrastructurile pilelor și culeelor
–La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla) se execută lucrări de armare și cofrare a culeei C1
–Continuă lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii
–Continuă lucrările de realizare a șanțurilor pereate și a drenului median
–Continuă relocarea rețelelor de utilități pe amplasamentul șantierului – gaze, apă canal și telecomunicații, dar încă nu au început relocarea rețelelor electrice
–Se realizează verificări de capacitate portantă, grade de compactare, prelevare și încercări specifice pentru betoanele turnate
– Sunt realizate 340 grinzi din beton armat din totalul de 560
–A început în șantier producția de predale pentru structuri
–Se realizează platforma stațiilor pentru producția balastului stabilizat (1 stație), asfaltului (2 stații) și a betonului (2 stații) în șantier. Ritmul constructorului pe acest șantier nu este încă mulțumitor, iar mobilizarea de până în prezent nu este încă pe măsura angajamentelor promise. Încă este posibil ca acest lot să fie finalizat în acest an, doar dacă antreprenorul își va respecta angajamentele luate și va suplimenta toate resursele alocate, în așa fel încât să se intre într-un ritm de lucru accelerat.” – Ionel Scriosteanu.
Pe 30 ianuarie, Sorin Grindeanu se arăta încrezător că Aktor termină, totuși lucrările : ,,Eu chiar zilele trecute am mers în zonă…e un pic de mobilizare, nici vremea nu e cea mai potrivită pentru lucrări pe șantier. Am avut o discuție săptămâna trecută cu conducerea (n.r Aktor) din România și cu cea din Grecia împreună cu directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Ei s-au angajat ca până la sfârșitul verii, deci nu aprilie-mai să termine acest tronson. Și-au asumat progres și o să-l rog pe domnul Pistol să îl transmită, nu văd de ce nu ar fi public….și-au asumat un progres lunar care să-i ducă la finalul verii la terminarea tronsonului care ar lega A 1 București-Pitești de celelealte două loturi de pe A 0 (până la A 2). Împreună cu colegii de la CNAIR stăm în evaluare să vedem dacă se pot ține de termen. Au posibilitatea să se țină de acest angajament.” a transmis Grindeanu.
În privința loturilor Alsim Alarko (Turcia), Sorin Grindeanu a transmis că, ,,probabil, în funcție de vreme, la sfârșit de februarie, început de martie se va circula până la DN 4 (Popești-Leordeni).”