UMB lucrează cu 800 de drumari și 300 de utilaje pe cele trei loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani de pe Autostrada Moldovei (A7) a transmis marți, 6 februarie, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Contractele pentru cei 77 de kilometri au fost semnate în martie 2023, ordinele pentru începerea lucrărilor s-au dat cu data de 2 mai 2023, iar avansul este cuprins între aproximativ 3 și 5%. CNAIR urmează să publice actualizarea de progres pentru luna ianuarie, iar procentele vor crește, posibil chiar aproape să se dubleze, UMB lucrând și pe timpul nopții. De la Pașcani la Siret (aproximativ 100 km), CNAIR urmează să lanseze licitațiile pentru proiectare și execuție în următoarele, probabil până la vară pe lotul I Pașcani – Suceava.
„Pe toate cele trei loturi ale acestui tronson, constructorul are mobilizate zilnic aproximativ 300 de utilaje și 800 de muncitori. Ordin Administrativ – Data de incepere a lucrarilor 02.05.2023. Și pe acest lot mobilizarea este foarte bună, se lucrează la platforma drumului, balastare, balast stabilizat etc.”, au transmis CNAIR și directorul DRDP Iași, Ovidiu Laicu. Durata contractelor este de 30 de luni, cu termen de finalizare noiembrie 2025.
Lucrări pe timpul nopții pe Lotul 2 Trifești – Gherăești. Imagini publicate pe Canalul YouTube „BPVideo”:
Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.