BYD, producătorul chinez de vehicule electrice (EV), intenţionează să înfiinţeze o nouă unitate de producţie în Mexic, pentru a stabili un hub de export către Statele Unite, a anunţat miercuri publicaţia niponă Nikkei, citând declaraţia lui Zhou Zou, şeful subsidiarei BYD din ţara din America de Nord, transmite Reuters, citat de Agerpres.
BYD a demarat un studiu de studiu de fezabilitate pentru noua fabrică din Mexic şi negociază cu oficiali guvernamentali de la diferite niveluri locaţia şi alte condiţii, a informat Nikkei.
Vânzările BYD sunt concentrate în China, iar compania vrea să se extindă pe plan global şi să construiască noi uzine peste hotare, pe lângă majorarea exporturilor din China.
„Producţia de peste hotare este esenţială pentru o marcă internaţională”, a declarat Zhou Zou pentru Nikkei.
În America Latină, BYD intenţionează să investească 3 miliarde de reali (605,94 milioane de dolari) pentru a construi o uzină în Brazilia, a informat Nikkei.
BYD a depăşit Tesla pe segmentul vânzărilor trimestriale de vehicule electrice. În ultimele trei luni din 2023, compania americană a livrat 484.507 EV, în timp ce analiştii se aşteptau la 483.173 unităţi. BYD a vândut 526.409 vehicule complet electrice în trimestrul patru din 2023, devenind lider pe acest segment, în special datorită modelelor mai ieftine vândute în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Schimbarea clasamentului global al vânzărilor EV reflectă sporirea importanţei Chinei în industria auto mondială. După ce în ultimii ani a depăşit SUA, Coreea de Sud şi Germania, China a depăşit Japonia în 2023, devenind cel mai mare exportator global de automobile.
Tesla generează mai multe venituri şi profit decât BYD deoarece vinde vehicule la preţuri mai ridicate şi depinde de doar două maşini: Model Y şi Model 3, pentru majoritatea livrărilor sale.
În pofida poziţiei solide pe piaţa din China, BYD nu este prezentă pe piaţa americană.