Autostrada de munte de la Gura Humorului (jud. Suceava), parte din Autostrada Nordului (A 14) va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri (5076 metri lungime) potrivit documentației tehnice. Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 km.
Consiliul Județean Suceava a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Gura Humorului, valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei din care 2,2 miliarde lei pentru execuție lucări cu TVA. Costul scade semnificativ după publicarea licitației în SEAP.
Valoarea relativ mare a investiției pe care o va derula CJ Suceava în parteneriat cu CNAIR se explică prin lungimea viaductului de 5 kilometri, practic jumătate din lungimea lotului de Autostradă.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur s-a abținut de la vot pentru că are terenuri în apropierea traseului autostrăzii, potrivit publicației Obiectiv de Suceava. Varianta de ocolire Gura Humorului este proiectată la profil de autostradă (profil de munte), cu o lungime de 10.142,04 m având o viteză de proiectare de 100 km/h, cu 2 benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,50 m. „Pe Varianta de ocolire Gura Humorului sunt prevăzute 8 poduri/pasaje/viaducte având o lungime totală de 5.484,30 m. Valoarea totală a obiectivului de investiții, exprimată în lei cu TVA este de 2.698.840.811,24 lei – aproximativ 539 milioane de euro”, a spus vicepreșdintele CJ Suceava, Vasile Tofan. Durata estimată de proiectare a obiectivului de investiții este de 6 luni, iar durata estimată de execuție este de 30 luni iar din valoarea menționată anterior, partea de construcții-montaj este în sumă de 2.318.151.912,36 lei. De altfel, toate acele poduri, pasaje și viaducte la care a făcut referire Vasile Tofan vor fi edificate în albia râului Moldova.
Durata de proiectare și execuție este de 36 de luni :