Apple a luat joi măsura neobișnuită de a-și cere scuze pentru un scurt videoclip publicitar de promovare a noii tablete iPad Pro a companiei, după ce reclama a fost aspru criticată pe rețelele de socializare, transmite CNBC.
„Scopul nostru este să celebrăm întotdeauna multitudinea de moduri în care utilizatorii se exprimă și dau viață ideilor lor prin intermediul iPad”, a declarat Tor Myhren, vicepreședinte de marketing al Apple, pentru Ad Age, o publicație de specialitate din domeniul publicității. „Am ratat ținta cu acest videoclip și ne pare rău”.
Directorul general al Apple, Tim Cook, a postat marți spotul pe X, fostul Twitter. De asemenea, Apple l-a postat și pe YouTube. Acesta arăta o varietate de instrumente creative, inclusiv o chitară, un pian și un metronom, care erau presate de un concasor hidraulic – la fel ca în videoclipurile virale recente de pe TikTok – până când toate obiectele erau comprimate în noua tabletă a companiei.
Apple a decis, de asemenea, să nu difuzeze reclama la televizor, potrivit Ad Age.
Spotul a provocat ironii, inclusiv o amplă acoperire mediatică, deoarece telespectatorii au spus că a făcut ca Apple să pară lipsită de contact, iar mulți au postat că distrugerea instrumentelor de creație i-a jignit.
Unii critici ai Apple au susținut că reacția negativă la spot, în loc să răspândească gratuit mesajul de marketing al Apple, a fost un semn că firma a rămas fără bunăvoință în rândul clienților. Apple este un important agent de publicitate și a fost, din punct de vedere istoric, strâns legată de TBWA\Media Arts Lab, agenția sa de publicitate de lungă durată, deși face și unele dezvoltări publicitare la nivel intern.
Nu este prima reclamă la Apple iPad din ultimii ani care îi deranjează pe unii clienți. În 2018, unele persoane s-au declarat deranjate de un spot publicitar pentru iPad Pro în care un copil întreabă: „Ce este un computer?”.