Decizia lui Musk de a concedia echipa Tesla de încărcare a vehiculelor electrice ameninţă să încetinească programul lui Biden de electrificare a autostrăzilor

tesla, masina electrica Sursă fotă: Unsplash

Decizia lui Elon Musk de a distruge echipa de încărcare a vehiculelor electrice a Tesla afectează planurile pentru lansarea de noi staţii de încărcare rapidă şi ar putea întârzia eforturile preşedintelui Joe Biden de a electrifica autostrăzile din SUA, relatează Reuters, citat de News.ro.

Anul trecut, administraţia Biden a anunţat reguli pentru un plan ambiţios de extindere a infrastructurii de încărcare a ţării şi de a susţine adoptarea vehiculelor electrice.

În cadrul programului National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI), guvernul distribuie statelor 5 miliarde de dolari timp de cinci ani pentru a construi 500.000 de încărcătoare pentru vehicule electrice.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Liderul pieţei de vehicule electrice, Tesla, care operează şi cea mai mare reţea de încărcătoare rapide – numite Superchargers – din SUA şi este cel mai mare câştigător de până acum al acelor fonduri federale, a fost văzut ca o parte esenţială a acestui plan.

Cu toate acestea, de când au apărut ştirile despre disponibilizările abrupte de la echipa de încărcare a vehiculelor electrice a Tesla, directorii companiilor de încărcare spun că au primit apeluri telefonice de la proprietarii care îşi caută un nou partener pentru proiectele lor private de încărcare, după ce Tesla s-a retras.

Acum, companiile de încărcare se pregătesc ca Tesla să se retragă din programul federal. Acest lucru, spun ei, ar putea crea noi probleme într-o lansare deja lentă.

„Va întârzia lansarea NEVI. Nu există nicio îndoială”, a declarat Aatish Patel, co-fondatorul XCharge North America, care produce încărcătoare pent vehicule electrice pentru flote şi operatori de staţii de încărcare.

Dacă Tesla se retrage, atunci solicitările statelor pentru proiecte de încărcare finanţate de NEVI o vor lua de la capăt, a spus el pentru Reuters.

„Multe dintre aceste staţii nu vor fi construite în acest an sau în intervalele de timp care au fost dictate iniţial”.

Patel a spus că firmele imobiliare care reprezintă aproximativ 10 locaţii non-NEVI din Texas, Louisiana şi New York, au sunat de la apariţia informaţiei privind disponibilizărilw, spunând că Tesla se retrage şi că sunt în căutarea unui înlocuitor.

Tesla a obţinut fonduri pentru a construi încărcătoare pentru 69 din cele 501 de centre de încărcare finanţate de NEVI anunţate până acum, potrivit firmei de cercetare EVAdoption din San Francisco.

„Vorbesc despre orice centre NEVI care au primit fonduri. Nu vor merge mai departe în privinţa acestora”, a declarat Brendan Jones, CEO al Blink Charging, pentru Reuters.

Blink a primit trei întrebări în două state despre mai multe centre private de la care Tesla s-a retras de la concedieri, a spus el.

Lansarea programului federal a fost deja lentă. Regulile mult aşteptate privind eligibilitatea pentru fondurile federale au fost în cele din urmă stabilite la începutul anului trecut. Doar câteva staţii de încărcare finanţate de la nivel federal au fost deschise publicului.

De la concedieri, Musk, într-o postare pe platforma sa de socializare X, a spus că Tesla intenţionează ”să crească reţeaua Supercharger, doar într-un ritm mai lent pentru noi locaţii şi să se concentreze mai mult pe timpul de funcţionare 100% şi pe extinderea locaţiilor existente”.

El nu a răspuns la întrebările Reuters cu privire la implicaţiile deciziei sale.

Vineri, Musk a scris totuşi pe platforma sa de socializare X că Tesla va cheltui peste 500 de milioane de dolari în acest an pentru a-şi extinde reţeaua de încărcare rapidă.

„Doar pentru a reitera: Tesla va cheltui peste 500 de milioane de dolari pentru extinderea reţelei noastre Supercharger, pentru a crea mii de încărcătoare NOI în acest an”, a spus Musk într-o postare pe X.

El a mai arătat că ”aceasta este doar pentru noi centre şi extinderi, fără a lua în calcul costurile operaţionale, care sunt mult mai mari”.

Un purtător de cuvânt al Oficiului Federal Comun pentru Energie şi Transport, care supraveghează programul NEVI, a declarat într-un e-mail că nu se aşteaptă ca deciziile individuale de afaceri să aibă un impact asupra proiectelor de încărcare a vehiculelor electrice finanţate de guvern.

Statele care au atribuit Tesla centre NEVI monitorizează îndeaproape situaţia. Colorado îşi va ajusta programul după cum este necesar, a declarat Kay Kelly, şeful pentru mobilitate inovatoare pentru Departamentul de Transport din Colorado.

Texas – cel mai mare beneficiar al fondurilor NEVI – a declarat că nu anticipează niciun impact al disponibilizărilor Tesla.

Schimbarea planurilor Tesla va afecta totuşi întreaga industrie a vehiculelor electrice. Aproape toţi producătorii de automobile au decis anul trecut să adopte standardul de încărcare nord-american (NACS) al Tesla pentru vehiculele lor, începând de anul viitor. Acest lucru ar putea oferi un avantaj pentru alte startupuri de încărcare – şi pentru angajaţii Tesla recent disponibilizaţi.

„Vor fi disponibile mult mai multe centre NEVI dacă Tesla renunţă la proiectele pe care le-a câştigat deja sau îşi retrage aplicaţiile. Va fi o oportunitate pentru alţii să sară şi să umple acel gol”, a declarat Rick Wilmer, CEO al companiei de încărcare ChargePoint, pentru Reuters.

Rivali precum EVgo caută să-i angajeze pe cei lăsaţi să plece de Musk.

„Dacă aţi fost afectaţi de recentele disponibilizări ale Tesla, vă invităm să exploraţi gama variată de locuri de muncă oferite de EVgo”, a spus un manager de achiziţie de talente la compania de încărcare EVgo, într-o postare pe LinkedIn.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: